ယံုၾကည္ျခင္း



     ၁။ယံုၾကည္ျခင္းဆိုမွာ အဘယ္သို႔ရွိမည္သနည္း။
အေျဖ။ယံုၾကည္ျခင္းသည္ ေျမာ္လင့္ေသာအရာတို႔ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္းျဖစ္၏။ မျမင္ေသးေသာအရာတို႔ကို သိမွတ္စြဲလမ္းျခင္း အေၾကာင္းျဖစ္၏။ေဟျဗဲၾသဝါဒစာ ၁၁,၁
မ်က္ေမွာက္မျမင္ဘဲ ယံုၾကည္ေျမာ္လင့္ျခင္းရွိသည္အတုိင္း၊ငါတုိ႔သည္က်င့္ေဆာင္ျပဳမူသည္ျဖစ္၍၊ေကာရိ ႏၱဳ ၾသဝါဒစာဒုတိယေစာင္ ၅,၇
၂။ဘုရားဝတ္ျပဳျခင္း၌ အဘယ္သို႔ေသာ္ယံုၾကည္ျခင္း ရွိမည္သနည္း။
အေျဖ။ယံုၾကည္ျခင္းမရွိလွ်င္၊ဘုရားသခင္၏စိတ္ေတာ္ႏွင့္မေတြ့ႏိုင္။အေၾကာင္းမူကား၊ဘုရားသခင္၏အထံေတာ္သို ့ခ်ဥ္းကပ္ေသာသူသည္၊ဘုရားသခင္ရွိေတာ္မူသည္ကို၎၊ကိုယ္ေတာ္ကိုရွာေသာသူအားအက်ိဳးေပးေတာ္မူသည္ကို၎၊ယံုၾကည္ရမည္။ေဟျဗဲၾသ၀ါဒစာ ၁၀း၆။
ေယရႈကလည္း၊သင္သည္ယံုၾကည္ႏိုင္သေလာ။ယံုၾကည္ေသာသူျဖစ္လွ်င္ခပ္သိမ္းေသာအမႈတို ့ကိုတတ္ ႏိုင္သည္ဟုမိန့္ေတာ္မူ၏။ရွင္မာကုခရစ္၀င္ ၉း၂၃။
၃။ယံုၾကည္ျခင္းမရမီ ဘယ္သို႔ျဖစ္မည္သနည္း။
သို႔ရာတြင္၊မယံုၾကည္လွ်င္အဘယ္သို ့ပဌနာျပဳနိုင္မည္နည္း။သိတင္းမၾကားလွ်င္အဘယ္သို ့ယံုၾကည္နိုင္မည္ နည္း။ေဟာေျပာေသာသူမရွိလွ်င္အဘယ္သို ့ၾကားႏိုင္မည္နည္း။လူကိုမေစလႊတ္လွ်င္အဘယ္သို႔ေဟာေျပာနိုင္မည္နည္း။ထိုသို့ႏွင့္အညီက်မ္းစာလာသည္ကား၊ျငိမ္သက္ျခင္း၏၀မ္းေျမာက္စရာသတင္း၊ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ၏၀မ္းေျမာက္စရာသတင္းကိုၾကားေျပာေသာသူ၏ေျခတို့သည္အလြန္တင့္တယ္စြတကား၊ဟုလာသတည္း။သို႔သာ္လည္းလူအေပါင္းတို့သည္၀မ္းေျမာက္စရာသတင္းကိုနားေထာင္ၾကသည္မဟုတ္။ပေရာဖက္ေဟရွာယစကားဟူမူကား၊အိုထာ၀ရဘုရား၊အက်ြႏု္ပ္တို႔ေဟာေျပာေသာသတင္းစကားကိုအဘယ္သူယံုပါသနည္းဟုဆို၏။သို႔ျဖစ္၍ယံုၾကည္ျခင္းသည္ၾကားနာျခင္းအားျဖင့္ျဖစ္၏။ၾကားနာျခင္းသည္လည္း၊ဘုရားသခင္၏စကားေတာ္အားျဖင့္ျဖစ္၏။ေရာမၾသ၀ါဒစာ ၁၀း၁၄-၁၇။
၄။ထိုသို႔ျဖစ္လွ်င္ယံုၾကည္ျခင္းကိုအဘယ္သို႔ရသနည္း။
သို႔ျဖစ္၍ယံုၾကည္ျခင္းသည္ၾကားနာျခင္းအားျဖင့္ျဖစ္၏။ၾကားနာျခင္းသည္လည္း၊ဘုရားသခင္၏စကားေတာ္အားျဖင့္ျဖစ္၏။ေရာမၾသ၀ါဒစာ ၁၀း၁၇။
၅။ဘုရားသခင္၏ကတိေတာ္မ်ားကိုက်ြႏု္ပ္တို႔သည္အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ယံုၾကည္အားထားရၾကမည္နည္း
ဂတိထားေတာ္မူေသာသူသည္ဂတိေတာ္အတိုင္းတတ္နိုင္ေတာ္မူသည္ကိုစိတ္စြဲလမ္းေလ၏။ ေရာမၾသ၀ါဒစာ ၄း၂၁။
ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းအေၾကာင္းကို၀န္ခံ၍မတိမ္းယိမ္းမေရႊ ့ေလ်ာ ့ဘဲတည္ၾကည္ၾကကုန္အံ့။အေၾကာင္းမူကား၊ဂတိ ထားေတာ္မူေသာသူသည္သစၥာႏွင္ျ့ပည့္စံုေတာ္မူ၏။ ေဟျဗဲၾသ၀ါဒစာ ၁၀း၂၃။
၆။ယံုၾကည္ျခင္း၌ စိတ္ဇေ၀ဇ၀က္ တစ္စံုတခုရရွိနိုင္သေလာ။
သို့ရာတြင္ေတြးေတာျခင္းမရွိဘဲယံုၾကည္ေသာစိတ္ႏွင့္ေတာင္းရမည္။ေတြးေတာ္ျခင္းရွိေသာသူကား၊ေလ ခတ္၍လႈပ္ရွားတတ္ေသာ လႈိင္းတံပိုးႏွင့္တူ၏။ ရွင္ယာကုတ္ၾသ၀ါဒစာ ၁း၆။
ေယရႈကလည္း၊သင္တို့သည္ဘုရားသခင္ကိုယံုၾကည္ျခင္းၾကေလာ့။ငါအမွန္ဆိုသည္ကား၊အၾကင္သူသည္ ယံုမွားေသာစိတ္ႏွင့္ ကင္း၍မိမိဆိုသည္အတိုင္းျဖစ္မည္ဟုယံုၾကည္လွ်က္၊ထိုေတာင္ကိုေနရာမွေရႊ ့ေလာ.။ပင္လယ္မွက်ေလာ့ဟုဆိုလွ်င္၊ထိုသူဆိုသည့္အတိုင္းျဖစ္လိမ့္မည္။ ရွင္မာကုခရစ္၀င္ ၁၁း၂၂-၂၃။
၇။ဘုရားသခင္၏ကတိေတာ္မ်ားကိုအဘယ္တြက္ေၾကာင့္ေတြးေတာရသနည္း။
ယံုမွားေသာစိတ္ႏွင့္ကင္း၍ဘုရားသခင္၏ကတိေတာ္ကိုေတြးေတာျခင္းမရွိ၊ယံုၾကည္အားၾကီးသျဖင့္ဘုရား သခင္ကိုခ်ီးမြမ္း၍။ ေရာမၾသ၀ါဒစာ ၄း၂၀။
၈။ယံုၾကည္ျခင္းအက်ိဳးရွိဖို့ရန္ အဘယ္အရာႏွင့္ပူးတြဲရမည္နည္း။
ထိုနည္းတူအက်င့္ႏွင့္ကင္းေသာယံုၾကည္ျခင္းသည္တပါးတည္းရွိေသာေၾကာင့္အေသျဖစ္၏။ရွင္ယာကုတ္ ၾသ၀ါဒစာ ၂း၁၇။
ေယရႈခရစ္ထံ၌အေရဖ်ားလွီးျခင္းအက်ိဳးမရွိ။မခံဘဲေနျခင္းလည္းအက်ိဳးမရွိ။ေမတၱာအားျဖင့္ျပဳျပင္တတ္ေသာ ယံုၾကည္ျခင္းသာအက်ိဴးရွိ၏။ ဂလာတိၾသ၀ါဒစာ ၅း၆။
၉။ယံုၾကည္ျခင္းအၾကာင္းကိုပံုသက္ေသမ်ားျပပါ။
ေနာဧသည္မျမင္ေသးေသာ အမႈအရာတို့ကိုေဘာ္ျပေသာဗ်ာဒိတ္ေတာ္ကိုခံရျပီးမွ ယံုၾကည္ေသာအားျဖင့္ ေၾကာက္ရြံ့ေသာစိတ္ရွိ၍ မိမိအိမ္သူအိမ္သားတို့ကုိကယ္တင္ျခင္းငွါသေဘၤာကိုတည္ေလ၏။ထိုယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ေလာကီသားတို႔ကိုအျပစ္တင္၍ယံုၾကည္ျခင္းႏွင့္ယွဥ္ေသာေျဖာင့္မတ္ျခင္းကိုလည္းအေမြခံရ၏။ေဟျဗဲၾသ၀ါဒစာ ၁၁း၇။
၁၀။ယံုၾကည္ျခင္း၏ ဘခင္အာျဗဟံ သည္အဘယ္နည္းအားျဖင့္ ယံုၾကည္ျခင္းျဖစ္သနည္း။
အေျဖ။ငါတို႔ အဘအာျဗဟံသည္၊ မိမိသားဣဇာက္ကုိယဇ္ပလႅင္ေပၚမွာတင္လႉပူေဇာ္ေသာအခါ၊ အက်င့္အားျဖင့္ ေျဖာင့္မတ္ရာ သို႔ေရာက္သည္ မဟုတ္ေလာ။ယံုၾကည္ျခင္းသည္ အက်င့္ႏွင့္အတူျပဳျပင္၍၊ အက်င့္အားျဖင့္ စံုလင္သည္ကိုသိျမင္ရ၏။အာျဗဟံသည္ ဘုရားသခင္ကုိ ယံုၾကည္သည္ျဖစ္၍၊ သူ၏ယံုၾကည္ျခင္းကို ေျဖာင့္မတ္ျခင္းကဲ့သို႔ မွတ္ေတာ္မူ၏ ဟူေသာ က်မ္းစကားျပည့္စံုေလ၏။ အာျဗဟံသည္လည္း၊ ဘုရား သခင္၏ အေဆြဟူ၍ေခၚေဝၚျခင္းကိုခံရ၏။လူသည္ ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္သာ ေျဖာင့္မတ္ရာသို႔ ေရာက္သည္မဟုတ္။ အက်င့္အားျဖင့္ေရာက္သည္ကို သင္တို႔သိျမင္ရၾက၏။
ထုိနည္းတူ၊ ျပည္တန္ဆာ ရာခပ္သည္၊ တမန္တို႔ကိုလက္ခံၿပီးမွ အျခားေသာ လမ္းျဖင့္လႊတ္လုိက္၍၊ အက်င့္အားျဖင့္ေျဖာင့္မတ္ရာသို႔ ေရာက္သည္မဟုတ္ေလာ။ ဝိညာဥ္ႏွင့္ကင္း ေသာကိုယ္သည္အေသျဖစ္သကဲ့သုိ႔၊ အက်င့္ႏွင့္ ကင္းေသာ ယံုၾကည္ျခင္းသည္ အေသျဖစ္၏။ရွင္ယာကုပ္ၾသဝါဒစာ ၂,၂၁,၂၆
၁၁။ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ အဘယ္သို႔ေသာ္ အက်ိဴးမ်ားျဖစ္မည္သနည္း။
အေျဖ။ယံုၾကည္ျခင္းသည္ ေျမာ္လင့္ေသာအရာတို႔ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္းျဖစ္၏။ မျမင္ေသးေသာအရာတို႔ကို သိမွတ္စြဲလမ္းျခင္း အေၾကာင္းျဖစ္၏။
ထိုပါရမီေၾကာင့္၊ ေရွးလူေဟာင္းတို႔သည္ ခ်ီးမြမ္းေတာ္မူျခင္းကို ခံရၾက၏။ယခုျမင္ရေသာအရာတို႔သည္၊ အရင္ထင္ရွားေသာအရာထဲက မျဖစ္ဘဲ၊ ေလာကဓါတ္တို႔သည္ ဘုရားသခင္၏ အမိန္႔ေတာ္ေၾကာင့္သာ တည္သည္ကို ငါတို႔သည္ ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ သိၾက၏။အာေဗလသည္၊ ကာဣန ပူေဇာ္ေသာ ယဇ္ထက္သာ၍ ျမတ္ေသာယဇ္ကို၊ ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ဘုရားသခင္အား ပူေဇာ္၏။ ထိုသို႔ေသာ ယဇ္ကိုပူေဇာ္၍၊ မိမိေျဖာင့္မတ္သည္ဟု သက္ေသခံေတာ္မူျခင္းကို ရေလ၏။ အဘယ္သို႔နည္းဟူမူကား၊ သူလွဴေသာ အလွဴကို ဘုရားသခင္သည္ လက္ခံေတာ္မူ၏။ သို႔ျဖစ္၍၊ အာေဗလသည္ ေသလြန္ေသာ္လည္း ယခုပင္ တရား ေဟာေသး၏။ဧေနာက္သည္ ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ေသျခင္းႏွင့္လြတ္၍ ဘဝေျပာင္းရ၏။ ဘုရားသခင္သည္ သူ႔ကို ဘဝေျပာင္းေစေတာ္မူေသာေၾကာင့္၊ သူသည္ ေနာက္တဖန္မေပၚမရွိ။ သူသည္ ဘဝမေျပာင္းမွီ ဘုရားသခင္၏ စိတ္ေတာ္ႏွင့္ ေတြ႔ေသာသူျဖစ္သည္ဟု သက္ေသခံျခင္းကို ရေလ၏။ယံုၾကည္ျခင္းမရွိလွ်င္၊ ဘုရားသခင္၏ စိတ္ေတာ္ႏွင့္ မေတြြြ႔ႏိုင္။ အေၾကာင္းမူကား၊ ဘုရားသခင့္အထံေတာ္သို႔ ခ်ဥ္းကပ္ေသာသူသည္၊ ဘုရားသခင္ရွိေတာ္ မူသည္ကို၎၊ ကိုယ္ေတာ္ကို ရွာေသာသူအား အက်ိဳးေပး ေတာ္မူသည္ကို၎၊ ယံုၾကည္ရမည္။ေနာဧသည္ မျမင္ေသးေသာ အမႈအရာတို႔ကို ေဘာ္ျပေသာ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ကို ခံရၿပီးမွ၊ ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ေၾကာက္ရြံ႔ေသာ စိတ္ရွိ၍၊ မိမိအိမ္သူအိမ္သားတို႔ကို ကယ္တင္ျခင္းငွါ သေဘၤာကိုတည္ေလ၏။ ထိုသို႔ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ေလာကီ သားတို႔ကို အျပစ္တင္၍ ယံုၾကည္ျခင္းႏွင့္ယွဥ္ေသာ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းကိုလည္း အေမြခံရ၏။အာျဗဟံသည္ အေမြခံရလတံ့ေသာျပည္သို႔ ထြက္သြားမည္အေၾကာင္း၊ ဘုရားသခင္ေခၚေတာ္မူ ေသာအခါ၊ သူသည္ အဘယ္အရပ္သို႔သြားသည္ကို ကိုယ္တိုင္မသိဘဲလ်က္၊ ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ နားေထာင္၍ ထြက္သြားေလ၏။သူတပါးပိုင္ေသာျပည္၌ ဧည့္သည္ေနသကဲ့သို႔၊ ဂတိေတာ္ႏွင့္စပ္ဆိုင္ေသာျပည္၌ ယံုၾကည္ျခင္း အားျဖင့္ ဧည့္သည္ျဖစ္၍ေန၏။ ထိုဂတိေတာ္ကို အေမြခံရေသာ အေဘာ္အဘက္တည္းဟူေသာ ဣဇက္၊ ယာကုပ္ တို႔ႏွင့္အတူ တဲ၌ေနေလ၏။အေၾကာင္းမူကား၊ ဘုရားသခင္တည္ေထာင္ ျပဳစုေတာ္မူေသာ၊ ခုိင္ခံ့ၿမဲၿမံေသာၿမိဳ႔ကို ေျမာ္လင့္သတည္း။သူ၏ခင္ပြန္း စာရာသည္လည္း အရြယ္လြန္ေသာအခါ၊ ပဋိိသေႏၶယူႏိုင္ေသာ အခြင့္တန္ခိုးကို ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ခံရေလ၏။ အေၾကာင္းမူကား၊ ဂတိထားေတာ္မူေသာသူသည္ သစၥာရွိသည္ဟု စိတ္စြဲလန္း ျခင္းရွိ၏။သို႔ျဖစ္၍၊ ထိုအမႈအရာ၌ လူေသႏွင့္တူေသာ သူတေယာက္သည္၊ အေရအတြက္အားျဖင့္ ေကာင္းကင္ ၾကယ္ကဲ့သို႔၎၊ သမုဒၵရာကမ္းနား၌ မေရတြက္ႏိုင္ေသာ သဲလံုးကဲ့သို႔၎၊ မ်ားစြာေသာသူတို႔၏ အဘျဖစ္သ တည္း။ယခုဆိုခဲ့ၿပီးေသာသူ အေပါင္းတို႔သည္၊ ဂတိေတာ္ႏွင့္ စပ္ဆိုင္ေသာအက်ိဳးေက်းဇူးကို မခံရဘဲ၊ အေဝးက ေျမာ္ျမင္လ်က္၊ စိတ္ႏွလံုးႏွင့္ဘက္ယမ္းလ်က္၊ မိမိတို႔သည္ ေျမႀကီးေပၚမွာ တကြၽန္းသူတႏိုင္ငံသား၊ ဧည့္သည္ အာဂႏၱဳျဖစ္သည္ကို ထင္ရွားစြာဝန္ခံလ်က္၊ ယံုၾကည္ျခင္းစိတ္ႏွင့္ ေသလြန္ၾက၏။
ထိုသို႔ ဝန္ခံေသာသူတို႔သည္ မိမိတို႔အဘျပည္ကို ရွာၾကသည္ဟု အတည့္အလင္းေျပာဆိုၾက၏။ထိုသူတို႔သည္ အထက္ကထြက္သြားေသာ ျပည္ကို ေအာက္ေမ့ သည္မွန္လွ်င္၊ ထိုျပည္သို႔ ျပန္ရေသာအခြင့္ ရွိၾက၏။ထိုျပည္ကို မေအာက္ေမ့ဘဲ၊ ေကာင္းကင္ျပည္တည္းဟူေသာ သာ၍ ျမတ္ေသာျပည္ကို ေတာင့္တျခင္းရွိၾက၏။ ထိုေၾကာင့္၊ ဘုရားသခင္သည္ သူတို႔ႏွင့္ သူတို႔၏ဘုရားဟူ၍ ေခၚေဝၚျခင္းကို ရွက္ေတာ္မမူ သူတို႔ေနစရာဘို႔ၿမိဳ႔ကို တည္ေထာင္ေတာ္မူၿပီ။အာျဗဟံသည္ စံုစမ္းေတာ္မူျခင္းကို ခံရေသာအခါ၊ ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ဣဇာက္ကို ပူေဇာ္၏။ဣဇာက္၌သာ သင္၏အမ်ိဳးတည္လိမ့္မည္ဟူေသာ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္မွစ၍ ဂတိေတာ္မ်ားကို ခံရေသာသူသည္၊ မိမိ၌ တေယာက္တည္းေသာ ထိုသားကိုပူေဇာ္၏။ထိုသို႔ပူေဇာ္ေသာအခါ ေသျခင္းမွထေျမာက္ေစျခင္းငွါ၊ ဘုရားသခင္ တတ္ႏိုင္ေတာ္မူသည္ကို သူသည္ေအာက္ေမ့၏။ ထိုသားကို ပံုစကားအားျဖင့္ ေသျခင္းထဲကရ၏။ဣဇာက္သည္ လည္း၊ ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ အနာဂတ္အရာတို႔ကို အမွတ္ျပဳ၍ ယာကုပ္ႏွင့္ဧေသာကို ေကာင္းႀကီးေပး၏။ယာကုပ္သည္လည္း၊ ေသခ်ိန္နီးေသာအခါ ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ေယာသပ္၏သား ႏွစ္ေယာက္ကို ေကာင္းႀကီး ေပး၍၊ ေတာင္ေဝးထိပ္အေပၚမွာ ကိုးကြယ္ေလ၏။ေယာသပ္သည္ ေသဆဲရွိေသာအခါ၊ ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ဣသေရလအမ်ိဳးတို႔၏ ထြက္ေျမာက္ျခင္းအရာကိုျပ၍ မိမိအရိုးတို႔၏ အေၾကာင္းကို မွာထားေလ၏။ေမာေရွကိုဘြားျမင္ၿပီးမွ အဆင္းလွေသာသူငယ္ျဖစ္သည္ကို မိဘတို႔သည္ ျမင္လွ်င္၊ ယံုၾကည္ျခင္းအား ျဖင့္ ရွင္ဘုရင္အမိန္႔ေတာ္ကို မေၾကာက္ဘဲ သံုးလပတ္လံုးသူ႔ကို ဝွက္ထားေလ၏။ ေမာေရွသည္ အသက္ အရြယ္ႀကီးေသာအခါ အျပစ္ရွိေသာကာမဂုဏ္ကို ခဏခံစားျခင္းထက္၊ ဘုရားသခင္၏ လူတို႔ႏွင့္အတူ ညွဥ္းဆဲျခင္းကို သာ၍အလိုရွိသျဖင့္၎၊ အဲဂုတၱဳျပည္၏စည္းစိမ္ထက္ ခရစ္ေတာ္ေၾကာင့္ ကဲ့ရဲ႔ျခင္းဒုကၡသည္ သာ၍ျမတ္ေသာ စည္းစိမ္ျဖစ္သည္ကို စိတ္ထင္သျဖင့္၎၊ ယံုၾကည္ျခင္းစိတ္ရွိ၍ ဖာေရာဘုရင္သမီး၏ သားဟူ၍ ေခၚေဝၚျခင္းအခြင့္ ကိုပယ္၏။ အေၾကာင္းမူကား၊ ေနာက္ရလတံ့ေသာအက်ိဳးကို ေထာက္စာေျမာ္လင့္လ်က္ေန၏။ယံုၾကည္ျခင္း အားျဖင့္ ရွင္ဘုရင္အမ်က္ကို မေၾကာက္ဘဲ၊ အဲဂုတၱဳျပည္ကိုစြန္႔သြား၏၊ အေၾကာင္းမူကား၊ မ်က္ျမင္မရေသာ ဘုရား သခင္ကို ျမင္ရဘိသကဲ့သို႔ တည္ၾကည္ျခင္းရွိ၏။သားဦးမ်ားကို ဖ်က္ဆီးေသာသူသည္ ဣသေရလလူတို႔ကို ဒဏ္မခတ္ေစျခင္းငွါ၊ ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ပသခါပြဲကို၎၊ အေသြးျဖန္းဆြတ္ျခင္းကို၎ ေစာင့္ေလ၏။ဣသေရလ လူတို႔သည္ ကုန္းေၾကာင္းသြားသကဲ့သို႔၊ ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ဧဒံုပင္လယ္အလယ္၌ ေရွာက္သြားရၾက၏။ ထိုသူတို႔နည္းတူ အဲဂုတၱဳလူတို႔သည္ သြားမည္အားထုတ္ေသာအခါ နစ္ျမဳပ္ၾက၏။ေရရိေခါၿမိဳ႔ကို ခုနစ္ရက္ပတ္လံုး ဝိုင္း၍လွည့္ၿပီးမွ ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ၿမိဳ႔ရိုးသည္ ၿပိဳလဲ၏။ျပည္တန္ဆာရာခပ္သည္ သူလွ်ိဳတို႔ကို အေဆြဖြဲ႔၍ လက္ခံေသာေၾကာင့္၊ မယံုၾကည္ေသာသူတို႔ႏွင့္အတူ မပ်က္ဆီးဘဲ၊ ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ခ်မ္းသာရ၏။ထိုမွတပါး၊ အဘယ္သို႔ေျပာစရာရွိေသးသနည္း။ ဂိေဒါင္၊ ဗာရက္၊ ရွံဆုံ၊ ေယဖသ၊ ဒါဝိဒ္၊ ရွေမြလ မွစ၍ ပေရာဖက္တို႔အေၾကာင္းမ်ားကို ေျပာ၍မကုန္ႏိုင္။ထိုသူတို႔သည္ ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ အျခားေသာတိုင္းႏိုင္ငံ ကို ေအာင္ျခင္း၊ တရားသျဖင့္စီရင္ျခင္း၊ ဂတိေတာ္ကို ဝင္စားျခင္း၊ ျခေသၤ့ႏႈတ္ကိုပိတ္ျခင္း၊မီးအရွိန္ကိုၿငိမ္းေစျခင္း၊ ထားလက္နက္ေဘးႏွင့္ ကင္းလြတ္ျခင္း၊ အနာမွထေျမာက္၍ က်န္းမာျခင္း၊ စစ္တိုက္ေသာအခါ ခြန္အားႏွင့္ျပည့္စံု ျခင္း၊ တပါးအမ်ိဳးသားတို႔၏ တပ္မ်ားကို ဖ်က္ဆီးျခင္းအမႈမ်ားကို ျပဳၾက၏။မိန္းမတို႔သည္လည္း၊ ေသျခင္းမွထ ေျမာက္ေသာ မိမိတို႔သားကို ရျပန္ၾက၏။ အခ်ိဳ႔ေသာသူတို႔သည္၊ သာ၍ျမတ္ေသာ ထေျမာက္ျခင္းသို႔ ေရာက္လို ေသာငွါ၊ လႊတ္ျခင္းကို မခံမယူဘဲ ျပင္းစြာေသာညွဥ္းဆဲျခင္းကို ခံၾက၏။အခ်ိဳ႔ေသာသူတို႔သည္ ကဲ့ရဲ႔ရိုက္ပုတ္ျခင္း၊ ျခည္ေႏွာင္ျခင္းကိုခံ၍ ေထာင္ထဲမွာေနရသျဖင့္၊ စံုစမ္းျခင္းကို ခံရၾက၏။ေက်ာက္ခဲႏွင့္ပစ္ျခင္း၊ လႊႏွင့္အပိုင္းပိုင္း တိုက္ဖ်က္ျခင္း၊ စံုစမ္းေႏွာက္ရွက္ျခင္း၊ ထားလက္နက္ႏွင့္ကြပ္မ်က္ျခင္းကို ခံရၾက၏။ အလြန္ဆင္းရဲလ်က္ ညွဥ္းဆဲ ႏွိပ္စက္ျခင္းကိုခံလ်က္၊ သိုးေရ၊ ဆိတ္ေရကို ဝတ္၍လွည့္လည္ရၾက၏။ဤေလာကသည္ ထိုသူတို႔ႏွင့္ မထိုက္ မတန္။ သူတို႔သည္ ေတာႀကိဳေတာင္ၾကား၊ ဥမင္ေျမတြင္းထဲမွာ အေျပာင္းေျပာင္းအလည္လည္ ေနရၾက၏။ထိုသူ အေပါင္းတို႔သည္ ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ခ်ီးမြမ္းျခင္းသို႔ ေရာက္ေသာ္လည္း၊ ဂတိေတာ္အတိုင္း အက်ိဳးေက်းဇူးကို မခံရၾက။အဘယ္ေၾကာင့္နည္းဟူမူကား၊ ထိုသူတို႔သည္ ငါတို႔မပါဘဲ စံုလင္ျခင္းသို႔ မေရာက္ရမည္အေၾကာင္း ဘုရားသခင္သည္ ငါတို႔အဘို႔အလိုငွါ သာ၍ျမတ္ေသာ ေက်းဇူးကို ႀကံစည္ေတာ္မူ၏။ေဟျဗဲၾသဝါဒစာ ၁၁း၁မွ၄၀
၁၂။ယံုၾကည္ျခင္းရွိ၍ ပညတ္ေတာ္ကိုက်င့္၍ အဘယ္သို႔ေသာအက်ိဴးျဖစ္သနည္း။
အေျဖ။ငါတို႔သည္ ပညတ္ေတာ္တို႔ကုိေစာင့္ေရွာက္၍၊ ႏွစ္သက္ေတာ္မူေသာ အက်င့္တို႔ကို က်င့္ေသာေၾကာင့္၊ ဆုေတာင္းသမွ်တို႔ကုိ ဘုရားသခင့္ထံေတာ္မွရၾက၏။ဘုရားသခင္၏ ပညတ္ေတာ္ဟူမူကား၊ သားေတာ္ေယရႈခရစ္ကို ယံုၾကည္ရမည္။ သားေတာ္ပညတ္ေတာ္မူသည္အတုိင္း၊ အခ်င္းခ်င္းခ်စ္ရမည္ဟူေသာ ပညတ္ေတာ္ေပတည္း။ပညတ္ေတာ္တို႔ကုိ ေစာင့္ေသာသူသည္ ဘုရား သခင္၌တည္၏။ ထုိသူ၌လည္း ဘုရားသခင္တည္ေတာ္မူ၏။ ငါတုိ႔အားေပးေတာ္မူေသာ ဝိညာဥ္ေတာ္ကို ငါတို႔သည္အမွီျပဳ၍၊ ဘုရားသခင္သည္ ငါတို႔၌တည္ေတာ္မူသည္ကို သိရၾက၏။ရွင္ေယာဟန္ၾသဝါဒစာပဌမေစာင္ ၃း၂၂,၂၄
၁၃။ယံုၾကည္သူ၏အဘသည္အဘယ္သူသနည္း။
အေျဖ။အေရဖ်ားလွီးျခင္းကို ခံေသာသူတို႔သာလွ်င္ ထိုမဂၤလာကိုရၾကသေလာ။ သို႔မဟုတ္ အေရဖ်ား လွီးျခင္းကို မခံေသာ လူတို႔သည္လည္းရၾကသေလာ။ အဘယ္ေၾကာင့္ေမးသနည္း ဟူမူကား၊ ယံုၾကည္ျခင္းကို အာျဗဟံ၌ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းကဲ့သို႔ မွတ္သည္ဟု ဆိုၾက၏။ထိုသို႔ဆိုေသာ္ အဘယ္သို႔မွတ္သနည္း။ အေရဖ်ားလွီးျခင္းကိုခံၿပီးမွ မွတ္သေလာ။ မခံမွီမွတ္သေလာ။ ခံၿပီးမွမွတ္သည္မဟုတ္။ မခံမွီမွတ္သတည္း။အေရဖ်ားလွီးျခင္း ကိုမခံဘဲ ယံုၾကည္ေသာသူ တို႔သည္ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းရွိသည္ဟု မွတ္စရာအေၾကာင္း ရွိေစျခင္းငွါ၊ငါတို႔အဘ အာျဗဟံသည္ထိုသူအေပါင္းတို႔၏ အဘျဖစ္အံ့ေသာငွါ၎၊ အေရဖ်ားလွီးျခင္း ကိုခံသည္သာမက၊ ငါတို႔အဘ အာျဗဟံသည္ အေရဖ်ားလီွးျခင္းကို မခံမွီ ရွိေသာယံုၾကည္ျခင္း လမ္းသို႔ လုိက္ေသာသူတို႔၏ အဘျဖစ္ အံ့ေသာငွါ၎၊ အာျဗဟံသည္ အေရဖ်ားလွီးျခင္းကို မခံမွီ ရွိေသာ ယံုၾကည္ ျခင္း၏ ေျဖာင့္မတ္ျခင္း တံဆိပ္တည္းဟူေသာ အေရဖ်ားလွီးျခင္း၏ လကၡဏာကိုခံရသတည္း။ထုိမွတပါး၊ ဤေလာကကို အေမြခံေစမည္ဟု ဂတိေတာ္ကို အာျဗဟံမွ စေသာသူ၏ အမ်ဳိးအႏႊယ္တို႔သည္ ပညတ္တရား အားျဖင့္ ရၾကသည္မဟုတ္။ ယံုၾကည္ျခင္း၏ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းအားျဖင့္ရၾက၏။ေရာမၾသဝါဒစာ ၄း၉,၁၃
၁၄။ယံုၾကည္ျခင္း ရွိသူတို႔ အဘယ္သို႔ေသာ္အက်င့္ ကို က်င့္ရၾကမည္သနည္း။
အေျဖ။ ထိုသူတို႔ကလည္း၊ အာျဗဟံသည္ ငါတို႔အဘျဖစ္၏ဟု ဆိုၾက၏။ ေယရႈကလည္း၊ သင္တို႔သည္ အာျဗဟံ၏ သားမွန္လွ်င္ အာျဗဟံ၏ အက်င့္ကိုက်င့္ၾကလိမ့္မည္။ရွင္ေယာဟန္ခရစ္ဝင္က်မ္း ၈,၃၉
၁၅။အာဗျဗဟံသည္ အဘယ္သို႔ေသာ္အက်င့္ မ်ိဴးက်င့္သနည္း။
အေျဖ။အေၾကာင္းမူကား၊အာျဗဟံသည္ငါ့စကားကုိနားေထာင္၍၊ငါစီရင္မွာထားေသာပညတ္တရားအမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ကို ေစာင့္ေရွာက္ သတည္း ဟုမိန္႔ေတာ္မူ၏။ ကမၻာဦးက်မ္း ၂၆,၅
၁၆။ယံုၾကည္သူ ျဖစ္၍ ပညတ္ေတာ္မ်ားပယ္၍ ရနိုင္မည္သနည္း။
အေျဖ။ထိုေၾကာင့္လူမည္သည္ကား၊ပညတ္တရား၏အက်င့္မရွိဘဲယံုၾကည္ျခငး္အားျဖင့္ ေျဖာင့္မတ္ရာသို႔ေရာက္တတ္သည္ဟု ယူရ၏။ဘုရားသခင္သည္ ယုဒလူတို႔၏ ဘုရားသာျဖစ္ေတာ္မူသေလာ။ တပါးအမ်ိဳးသားတို႔၏ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူသည္ မဟုတ္ေလာ။ ဟုတ္ေပ၏။အေၾကာင္းမူကား၊ အေရဖ်ားလွီးျခင္းကိုခံေသာသူႏွင့္ မခံေသာသူႏွစ္ဦးကို ယံုၾကည္ျခင္းအား ျဖင့္ ေျဖာင့္မတ္ရာ၌ တည္ေစေတာ္မူေသာ ဘုရားသခင္တဆူတည္းရွိေတာ္မူ၏။သိုျဖစ္လွ်င္၊ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ငါတို႔သည္ပညတ္တရားကိုပယ္ၾကသေလာ။အလွ်င္းမပယ္၊သာ၍တည္ေစ၏။ ေရာမၾသဝါဒစာ၃,၂၈,၃၁
၁၇။ယံုၾကည္ေသာသူအေပါင္းတို႔သည္အဘယ္သို႔ေသာ္အက်ိဴးေက်းဇူခံစားရမည္သနည္း။
အေျဖ။ဘုရားသခင္၏သားေတာ္ကို ယံုၾကည္ေသာသူ အေပါင္း တို႔သည္ ပ်က္ဆီးျခင္းသို႔မေရာက္၊ ထာဝရအသက္ကို ရေစျခင္းငွါ၊ ဘုရားသခင္သည္ မိမိ၌တပါးတည္းေသာ သားေတာ္ကို စြန္႔ေတာ္မူသည္တိုင္ေအာင္ ေလာကီသားတို႔ကို ခ်စ္ေတာ္မူ၏။ ေလာကီသားတို႔အား အျပစ္စီရင္ျခင္းငွါ၊ ဘုရားသခင္သည္ သားေတာ္ကို ဤေလာကသို႔ ေစလႊတ္ေတာ္မူသည္မဟုတ္။ ေလာကီသားတို႔သည္ ကိုယ္ေတာ္အားျဖင့္ ကယ္တင္ျခင္းသို႔ ေရာက္မည္အေၾကာင္း ေစလႊတ္ေတာ္မူ၏။သားေတာ္ကို ယံုၾကည္ေသာသူသည္ အျပစ္စီရင္ျခင္းကို မခံရ။ မယံုၾကည္ေသာသူမူကား၊ ဘုရားသခင္၌ တပါးတည္းေသာသားေတာ္ကို မယံုၾကည္ေသာေၾကာင့္ ယခုပင္ အျပစ္စီရင္ျခင္းကို ခံရ၏။ရွင္ေယာဟန္ခရစ္ဝင္က်မ္း ၃,၁၆,၁၈
၁၈။သားေတာ္ကို မယံုၾကည္ေသာသူတို႔ သည္အဘယ္သို႔ ေသာ္ အက်ိဴးပ်က္စီးျခင္းရွိသနည္း။
အေျဖ။ သားေတာ္ကို ယံုၾကည္ေသာသူသည္ ထာဝရအသက္ ကိုရ၏။ သားေတာ္ကို ပယ္ေသာသူမူကား အသက္ကိုမေတြ႔ရ။ထိုသူ၏အေပၚ၌ဘုရားသခင္၏အမ်က္ေတာ္တည္ေနသည္ဟု ေယာဟန္ေဟာ ေျပာေလ၏။ရွင္ေယာန္ခရစ္ဝင္က်မ္း ၃,၃၆
၁၉။ယံုၾကည္ျခင္း၌ မိမိေကာင္းစားေသာအခ်ိန္ မိမိဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ရွိအခ်ိန္၌ ခ်ီမြမ္းျခင္းျပဳနိုင္မည္ေလာ့။
အေျဖ။အခ်ိဳ႔ေသာသူတို႔သည္ကဲ့ရဲ႔ရိုက္ပုတ္ျခင္း၊ ျခည္ေႏွာင္ျခင္းကိုခံ၍ ေထာင္ထဲမွာေနရသျဖင့္၊စံုစမ္းျခင္းကို ခံရၾက၏။ေက်ာက္ခဲႏွင့္ပစ္ျခင္း၊ လႊႏွင့္အပိုင္းပိုင္းတိုက္ဖ်က္ျခင္း၊စံုစမ္းေႏွာက္ရွက္ျခင္း၊ထားလက္နက္ႏွင့္ကြပ္မ်က္ျခင္းကို ခံရၾက၏။ အလြန္ဆင္းရဲလ်က္ ညွဥ္းဆဲ ႏွိပ္စက္ျခင္းကိုခံလ်က္၊ သိုးေရ၊ ဆိတ္ေရကို ဝတ္၍လွည့္လည္ရၾက၏။ဤေလာကသည္ ထိုသူတို႔ႏွင့္ မထိုက္ မတန္။ သူတို႔သည္ ေတာႀကိဳေတာင္ၾကား၊ ဥမင္ေျမတြင္းထဲမွာ အေျပာင္းေျပာင္းအလည္လည္ ေနရၾက၏။ထိုသူ အေပါင္းတို႔သည္ ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ခ်ီးမြမ္းျခင္းသို႔ ေရာက္ေသာ္လည္း၊ ဂတိေတာ္အတိုင္းအက်ိဳးေက်းဇူးကို မခံရၾက။အဘယ္ေၾကာင့္နည္းဟူမူကား၊ ထိုသူတို႔သည္ ငါတို႔မပါဘဲ စံုလင္ျခင္းသို႔ မေရာက္ရမည္အေၾကာင္း ဘုရားသခင္သည္ ငါတို႔အဘို႔အလိုငွါ သာ၍ျမတ္ေသာ ေက်းဇူးကို ႀကံစည္ေတာ္မူ၏။ေဟျဗဲၾသဝါဒစာ ၁၁,၃၆,၄၀
၂၀။ယံုၾကည္ျခင္းရွိလွ်င္ အဘယ္သို႔ေျမာ္လင့္ျခင္းျပဳတတ္သနည္း။
ထုိေၾကာင့္၊ငါတို႔သည္ယံုၾကည္ျခင္းရွိ၍ ေျဖာင့္မတ္ရာသို႔ေရာက္လွ်င္၊ငါတို႔သခင္ေယရႈခရစ္အား ျဖင့္ဘုရား သခင့္ေရွ႔ေတာ္၌ ၿငိမ္သက္ျခင္းကိုခံစားၾက၏။ထုိေက်းဇူးေတာ္ကိုခံစားရသည္အေၾကာင္းမွာယံုၾကည္ျခင္းရွိ၍၊ထုိသခင္အားျဖင့္သာခံစားေသာအခြင့္ကိုရၾက၏။သို႔ျဖစ္၍ ဘုရားသခင္၏ ဘုန္းေတာ္ကို ေျမာ္လင့္၍ ဝါၾကြားဝမ္းေျမာက္ျခင္းရွိၾက၏။ထုိမွ်မက၊ဒုကၡဆင္းရဲျခင္းကိုခံ၍ဝါေၾကြားဝမ္းေျမာက္ျခင္းရွိၾက၏။အေၾကာင္းမူကား၊ဒုကၡဆင္းရဲျခင္းသည္သည္းခံျခင္းကို ျပဳစုတတ္၏။သည္းခံျခင္းသည္လည္းသက္ေသထင္ရွားျခင္းကုိျပဳစုတတ္၏။သက္ေသထင္ရွားျခင္းသည္လည္း ေျမာ္လင့္ျခင္းကိုျပဳစုတတ္၏။ထုိေျမာ္လင့္ ျခင္းသည္ရွက္ေၾကာက္စရာအေၾကာင္းႏွင့္ကင္းလြတ္၏။အဘယ္ေၾကာင့္နည္းဟူမူကား၊ငါတို႔အား ေပးေတာ္ မူေသာသန္႔ရွင္းေသာဝိညာဥ္ေတာ္သည္ဘုရားသခင္၏ေမတၱာေတာ္ကိုငါတို႔စိတ္ႏွလံုးထဲသို႔ၫြန္း ေလာင္း ေတာ္မူ၏။ေရာမၾသဝါဒစာ ၅, ၁,၅
၂၁။ယံုၾကည္ျခင္းရွိ၍ ပညတ္တရားမ်ားတို႔ ယံုၾကည္သူတို႔အဘယ္သို႔ပို႔ေဆာင္ျခင္းရွိသနည္း။
အေျဖ။ ပညာမဲ့ေသာ ဂလာတိလူတို႔၊ လက္ဝါးကပ္တိုင္မွာ အေသခံေတာ္မူေသာ ေယရႈခရစ္ေတာ္ကိုသင္တို႔ မ်က္ေမွာက္၌ ထင္ရွားစြာျပၿပီးသည္ျဖစ္၍၊ သမၼာတရားကိုနားမေထာင္ေစျခင္းငွါ သင္တို႔ကိုအဘယ္သူျပဳစားသနည္း။ပညတ္တရား၏ အက်င့္အားျဖင့္ ဝိညာဥ္ေတာ္ကိုခံရၾကသေလာ။ သို႔မဟုတ္ယံုၾကည္ျခင္းတရားကို ၾကားနာျခင္း အားျဖင့္ ခံရၾကသေလာ ဟူေသာအရာတခုကိုသာသင္တို႔၌ငါသိလို၏။ဤမွ်ေလာက္ ပညာမဲ့ၾကသေလာ။ ဝိညာဥ္ ေတာ္ကိုအမွီျပဳ၍ လုပ္စရွိၿပီးမွ၊ ဇာတိကိုအမွီျပဳ၍ ၿပီးေစၾကသေလာ။ဤမွ်ေလာက္ေသာဆင္းရဲျခင္းကို အခ်ည္းနွီး ခံၾကၿပီေလာ။ အခ်ည္းႏွီးသက္သက္ျဖစ္ရမည္ေလာ။ထုိမွတပါး ဝိညာဥ္ေတာ္ကို သင္တုိ႔အားေပး၍၊ သင္တုိ႔၌ တန္ခိုးမ်ားကိုျပေသာသူသည္ ပညတ္တရား၏ အက်င့္အားျဖင့္ ျပသေလာ။ ယုံၾကည္ျခင္း တရားကိုနာျခင္း အားျဖင့္ျပသေလာ။
ထုိနည္းတူအာျဗဟံသည္ ဘုရားသခင္ကို ယံုၾကည္သည္ျဖစ္၍၊ သူ၏ ယံုၾကည္ျခင္းကို ေျဖာင့္မတ္ျခင္းကဲ့သို႔ မွတ္ေတာ္မူ၏။ ယံုၾကည္ျခင္းရွိေသာသူသည္ အာျဗဟံ၏ သားျဖစ္သည္ဟု အမွန္သိမွတ္ၾက ေလာ့။ဘုရားသခင္သည္ ယံုၾကည္ျခင္းကိုေထာက္၍၊ တပါးအမ်ဳိးသားတို႔ကို ေျဖာင့္မတ္ရာ၌ တည္ေစေတာ္မူမည္ ဟု က်မ္းစာသည္ ေျမာ္ျမင္လ်က္၊ အာျဗဟံအားအမိန္႔ရွိ၍၊ သင့္အားျဖင့္ လူမ်ဳိးအေပါင္းတို႔သည္ ေကာင္းႀကီး မဂၤလာကိုခံရၾကလိမ့္မည္ဟု ဧဝံေဂလိတရားကို ေဟာႏွင့္ေလ၏။သို႔ျဖစ္၍ ယံုၾကည္ျခင္းရွိေသာ သူတို႔သည္ ယံုၾကည္ ေသာအာျဗဟံႏွင့္ အတူ ေကာင္းႀကီးမဂၤလာကို ခံရၾက၏။
ပညတ္တရား၏ အက်င့္ကို အမွီျပဳေသာသူရွိသမွ် တို႔သည္ အက်ိန္ႏွင့္စပ္ဆုိင္ၾက၏။ အေၾကာင္းမူကား၊ ပညတၱိက်မ္းစာ၌ပါသမွ်ေသာ စကားတုိ႔ကိုအျမဲမက်င့္ေသာ သူတိုင္း က်ိန္ေတာ္မူျခင္းကို ခံေစသတည္းဟု က်မ္းစာလာ၏။ တဖန္တံု၊ ေျဖာင့္မတ္ေသာသူသည္ ယံုၾကည္ျခင္း အားျဖင့္ အသက္ရွင္လိမ့္မည္။ပညတ္တရားမူကား ယံုၾကည္ျခင္းႏွင့္ မစပ္ဆုိင္။ ထုိအက်င့္ကို က်င့္ေသာ သူသည္၊ ထုိအက်င့္အားျဖင့္ အသက္ရွင္လိမ့္မည္ဟု ဆုိသတည္း။ထုိေၾကာင့္ ဘုရားသခင့္ေရွ႔ေတာ္၌ ပညတ္တရားအားျဖင့္ အဘယ္သူမွ်ေျဖာင့္မတ္ရာသို႔ မေရာက္ႏုိင္ဟု ထင္ရွားလ်က္ရွိ၏။ သစ္တိုင္၌ ဆဲြထားျခင္းကို ခံရေသာသူတုိင္း က်ိန္ျခင္းကိုခံရေသာ သူျဖစ္သည္ဟု က်မ္းစာလာသည္ႏွင့္ အညီ၊ ခရစ္ေတာ္သည္ ငါတို႔အတြက္ ေၾကာင့္က်ိန္ျခင္း ကိုခံရေသာသူျဖစ္၍၊ ငါတို႔ကို ပညတ္တရား၏ က်ိန္ျခင္းမွေရြးႏႈတ္ေတာ္မူၿပီ။
အေၾကာင္းမူကား၊ အာျဗဟံ ခံရေသာ ေကာင္းႀကီးမဂၤလာသည္ ေယရႈခရစ္အားျဖင့္ တပါးအမ်ဳိးသားတို႔၌ သက္ေရာက္သည္ျဖစ္၍၊ ငါတို႔သည္ ဂတိေတာ္ ႏွင့္ ယွဥ္ေသာ ဝိညာဥ္ေတာ္ကို ယံုၾကည္ျခင္းအား
ျဖင့္ခံရၾကမည္အေၾကာင္းတည္း။ ညီအစ္ကိုတို႔၊ ေလာကီေဝါဟာရအားျဖင့္ ငါေျပာမည္။ လူေသာ္လည္း ဝန္ခံစာကိုခ်ဳပ္ၿပီးမွ အဘယ္လူ မွ်မပယ္ရ၊ ထပ္ဆင့္၍စကားကို မသြင္းရ။ဂတိေတာ္တို႔ကို အာျဗဟံႏွင့္ သူ၏ အမ်ဳိးအႏႊယ္၌ ထားေတာ္မူ၏။ အမ်ဳိးအႏႊယ္တို႔ဟု အမ်ားေသာသူတို႔ကို ရည္မွတ္၍ မိန္႔ေတာ္မူသည္မဟုတ္။ သင္၏ အမ်ဳိးအႏႊယ္ဟု တေယာက္ ေသာသူကိုရည္မွတ္၍ မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ထုိတေယာက္ေသာသူကားခရစ္ေတာ္ျဖစ္သတည္း။ငါဆုိသည္ကား၊ ခရစ္ေတာ္ကုိ ရည္မွတ္၍ ဘုရားသခင္တည္ေစေတာ္မူႏွင့္ေသာ ပဋိိညာဥ္တရားကို အႏွစ္ေလးရာသံုးဆယ္လြန္ၿပီးမွ ေနာင္ျဖစ္ေသာ ပညတ္တရားသည္မပယ္ႏုိင္။ ဂတိေတာ္ကို အခ်ည္ႏွီးမျဖစ္ေစႏိုင္။ထုိမွတပါး၊ အေမြေတာ္သည္ ပညတ္တရားႏွင့္ စပ္ဆုိင္လွ်င္ ဂတိေတာ္ႏွင့္ မစပ္ဆုိင္။ ဘုရားသခင္သည္ ဂတိေတာ္အားျဖင့္ အာျဗဟံအားထုိ အေမြေတာ္ကို သနားေတာ္မူ၏။သို႔ျဖစ္၍ ပညတ္တရားသည္ အဘယ္အက်ဳိးရွိသနည္း ဟူမူကား၊ ဂတိေတာ္ကိုခံေသာ အမ်ဳိးအႏႊယ္ မျဖစ္မွီတိုင္ေအာင္၊ ဒုစရုိက္မ်ားေၾကာင့္ ထုိတရားကို ထပ္၍ေပးေတာ္မူ၏။ ထုိတရားကိုေကာင္းကင္တမန္မ်ားအားျဖင့္ အာမခံ၏လက္၌ ထားေတာ္မူ၏။အာမခံမည္သည္ကား၊ တဘက္ႏွင့္သာဆုိင္သည္မဟုတ္။ ဘုရားသခင္မူကား တဘက္ျဖစ္ေတာ္မူ၏။
သို႔ျဖစ္၍ ပညတ္တရားသည္ ဘုရားသခင္၏ ဂတိေတာ္တို႔ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္သေလာ။ ထုိသို႔မျဖစ္ႏုိင္ရာ။ အသက္ရွင္ေစႏုိင္ေသာ ပညတ္တရားကိုေပးေတာ္မူသည္မွန္လွ်င္၊ အကယ္စင္စစ္ ထုိတရားအားျဖင့္ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းကိုရလိမ့္မည္။ ယခုမူကား၊ ယံုၾကည္ေသာသူတို႔သည္ ေယရႈခရစ္ကို ယံုၾကည္ျခင္းႏွင့္စပ္ဆုိင္ေသာ ဂတိေတာ္ကိုရမည္ အေၾကာင္းက်မ္းစာသည္ လူအေပါင္းတို႔ကို အျပစ္၌ခ်ဳပ္ထား၏။ယံုၾကည္ျခင္းတရားမေရာက္မွီ ပညတ္တရားသည္ ေစာင့္ေနသည္ျဖစ္၍၊ ထိုအခါ ငါတို႔သည္ ေနာက္၌ထင္ရွားလတံ့ေသာ ယံုၾကည္ျခင္းတရားကို ေျမာ္လင့္၍ ခ်ဳပ္ထား လ်က္ရွိၾက၏။ထုိေၾကာင့္ ငါတို႔သည္ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ေျဖာင့္မတ္ရာသို႔ ေရာက္ေစျခင္းငွါ ပညတ္တရားသည္ ခရစ္ေတာ္ထံသို႔ ငါတို႔ကိုပို႔ေဆာင္၍ ငါတို႔၏ အထိန္းျဖစ္သတည္း။ဂလာတိၾသဝါဒစာ ၃း၁ မွ၂၄ အဖတ္ပါ။
၂၂။ယံုၾကည္ျခင္းရွိ၍ အဘယ္အမႈမ်ားကိုျပဳ၍ ဆိုေတာင္ပဌနာစကားသည္ မည္သိုရွိသနည္း။
ထိုသို႔ျပဳလွ်င္၊ ယံုၾကည္ျခင္း၏ ပဌနာသည္ လူနာကိုကယ္ဆယ္၍၊ သခင္ဘုရားသည္ သူ႔ကိုထေျမာက္ေစေတာ္မူမည္။ သူသည္ အျပစ္ျပဳမိေသာ္လည္း ထိုအျပစ္ကိုလႊတ္ေတာ္မူမည္။
အခ်င္းခ်င္း တေယာက္ႏွင့္တေယာက္၊ ကိုယ္အျပစ္ကို ေဘာ္ျပေတာင္းပန္ၾက ေလာ့၊ ခ်မ္းသာရမည္အေၾကာင္း အခ်င္းခ်င္းတို႔အဘို႔ ဆုေတာင္းၾကေလာ့။ သူေတာ္ေကာင္းဆုေတာင္း၍ အရွိန္ႀကီးေသာပဌနာသည္ အလြန္တန္ခိုး ပါ၏။ရွင္ယာကုပ္ၾသဝါဒစာ ၅,၁၅, ၁၆
၂၃။ဘုရားသခင္ကို မျမင္ဘူးေသာ္လည္း အဘယ္သို႔ျဖစ္ၾကသနည္း။
ထိုသခင္ကို သင္တို႔သည္မျမင္ဘူးေသာ္လည္ ခ်စ္ၾက၏။ ယခုမွာလဲ မျမင္ဘဲလ်က္ ယံုၾကည္ေသာအားျဖင့္ ဘုန္းအသေရႏွင့္ စပ္ဆိုင္ေသာ၊ ေျပာ၍မမွီႏိုင္ေသာ ရႊင္လန္းျခင္း စိတ္ႏွင့္ ဝမ္းေျမာက္ၾကသည္ျဖစ္၍၊ စိတ္ဝိညာဥ္ကို ကယ္တင္ျခင္းတည္း ဟူေသာ ယံုၾကည္ျခင္း၏အက်ိဳးကို ခံရၾက၏။ထိုကယ္တင္ျခင္းအေၾကာင္းအရာကို ပေရာဖက္တို႔သည္ ေစ့ေစ့စစ္ေၾကာေမးျမန္းရွာေဖြ၍၊ သင္တို႔ခံရ ေသာေက်းဇူးေတာ္အေၾကာင္းကို ေဟာေျပာၾကၿပီ။ခရစ္ေတာ္ခံေတာ္မူရေသာ ဆင္းရဲကို၎၊ ဆင္းရဲခံၿပီးမွ ဝင္စားေတာ္မူရေသာ ဘုန္းစည္းစိမ္ကို၎၊ သူတို႔အထဲ၌ရွိေသာ ခရစ္ေတာ္၏ဝိညာဥ္သည္ သက္ေသခံႏွင့္ေသာ အခါ၊ အဘယ္မည္ေသာသူကို၎၊ အဘယ္သို႔ေသာအခ်ိန္ကာလကို၎ ဆိုလိုေတာ္မူ သည္ဟု ေမးျမန္ရွာေဖြၾက၏။ရွင္ေပတရုၾသဝါဒစာပဌမေစာင္ ၁, ၈,၁၁
၂၄။အဘယ္သို႔အားျဖင့္ ကယ္တင္ျခင္းသို႔ေရာက္သနည္း။
အေၾကာင္းမူကား၊ ထိုသခင္အားျဖင့္ ငါတို႔၌ ေက်းဇူးျပဳ၍၊ ေက်းဇူးေတာ္၏ အလြန္ၾကြယ္ဝျခင္းကို ေနာင္ကပ္ကာလတို႔၌ ထင္ရွားေစမည္အေၾကာင္း ျဖစ္သတည္း။ ယံုၾကည္ေသာအားျဖင့္ ေက်းဇူးေတာ္ေၾကာင့္ ကယ္တင္ျခင္းသို႔ ေရာက္ရ၏။ ကိုယ္အလို အလ်ာက္ေရာက္သည္မဟုတ္။ ဘုရားသခင္ သနားေတာ္မူရာ ျဖစ္သတည္း။ကိုယ္ကုသိုလ္ေၾကာင့္ ကယ္တင္ေတာ္မူျခင္းသို႔ ေရာက္သည္မဟုတ္။ သို႔ျဖစ္၍ အဘယ္သူမွ် ဝါၾကြားစရာအခြင့္မရွိ။အဘယ္ေၾကာင့္ နည္းဟူမူကား၊ ငါတို႔သည္ ေကာင္းေသာအက်င့္တို႔ကို က်င့္ရမည္အေၾကာင္း၊ ေယရႈခရစ္၌ ျပဳျပင္၍ ဖန္ဆင္းေတာ္မူရာ ျဖစ္ၾက၏။ ထိုေကာင္းေသာအက်င့္တို႔၌ ငါတို႔သည္ က်င္လည္ရမည္အေၾကာင္း၊ ဘုရားသခင္သည္ ငါတို႔ကို ျပင္ဆင္ေတာ္မူႏွင့္ၿပီ။ဧဖက္ၾသဝါဒစာ ၂, ၇,၁၀
၂၅။ေလာက္ကကို အဘယ္သူေအာင္နိုင္မည္သနည္း။
ငါတုိ႔သည္ ဘုရားသခင္ကုိ ခ်စ္၍၊ ပညတ္ေတာ္တို႔ ကိုေစာင့္ၾကလွ်င္၊ ဘုရားသခင္၏ သားတို႔ကုိ ခ်စ္ၾကသည္ကိုငါတို႔ သိရၾက၏။ ပညတ္ေတာ္ တို႔ကုိခ်စ္ၾကသည္ကုိ ငါတို႔သိရၾက၏။
ပညတ္ေတာ္တို႔ကုိ ေစာင့္ျခင္းအရာသည္ ဘုရားသခင္ကို ခ်စ္ရာေရာက္၏။ ပညတ္ေတာ္တို႔ကုိ ေစာင့္ခဲသည္မဟုတ္။ ဘုရားသခင္၏ သားေတာ္ျဖစ္ေသာသူမည္သည္ကား၊ ေလာကကုိ ေအာင္တတ္၏။ ေလာကကုိေအာင္ျခင္းအေၾကာင္းမူကား၊ ငါတို႔၏ယံုၾကည္ျခင္းေပတည္း။ ေယရႈသည္ ဘုရားသခင္၏ သားေတာ္ျဖစ္သည္ကို ယံုၾကည္ေသာသူမွ တပါး၊ အဘယ္သူသည္ေလာကကို ေအာင္ႏုိင္သနည္း။ရွင္ေယာဟန္ၾသဝါဒစာပဌမေစာင္ ၅,၂,၅
၂၆။ဘုရားသခင္ကိုခ်စ္ေသာသူတို႔ သည္ အေမြခံျခစ္ေစျခင္းဘုရားသခင္အဘယ္သို႔ျပဳေတာ္မူသနည္း။
တဘက္၌ င့ဲကြက္ေသာစိတ္ရွိ၍ မေကာင္းေသာအၾကံ အစည္ႏွင့္စီရင္ေသာသူျဖစ္ၾကသည္မဟုတ္ေလာ။ငါခ်စ္ေသာညီအစ္ကိုတို႔၊ နားေထာင္ၾကေလာ့။ ေလာကတြင္ဆင္းရဲ ေသာသူတို႔သည္ ယံုၾကည္ျခင္း ရတနာကိုရတတ္ေစျခင္းငွါ၎၊ ဘုရားသခင္ကိုခ်စ္ေသာသူတို႔အားေပးမည္ဟုဝန္ခံ ေတာ္မူေသာႏိုင္ငံေတာ္၏ အေမြခံျဖစ္ေစျခင္းငွါ၎၊ ထုိသူတို႔ကိုေရြးေကာက္ေတာ္မူသည္မဟုတ္ေလာ။
သင္တို႔သည္ ဆင္းရဲေသာ သူကိုမထီမဲ့ျမင္ျပဳၾကသည္တကား။ ေငြရတတ္ေသာသူတို႔သည္ သင္တို႔ကုိ ညွဥ္းဆဲႏွိပ္စက္ၾကသည္ မဟုတ္ေလာ။ တရားပလႅင္ေရွ႔သို႔ ဆြဲငင္ၾကသည္မဟုတ္ေလာ။ ရွင္ယာကုပ္ၾသဝါဒစာ ၂,၄,၆
၂၇။မွန္ေသာစကား အားျဖင့္ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ အဘယ္အမႈကိုျပဳရမည္သနည္း။
ထိုေၾကာင့္ ၾကြင္းေသာ တပါးအမ်ိဳးသားတို႔သည္ လွ်ပ္ေပၚေသာစိတ္ႏွင့္ က်င့္သည္နည္းတူ၊ သင္တို႔သည္ ေနာက္တဖန္ မက်င့္မည္အေၾကာင္း သခင္ဘုရားအခြင့္ႏွင့္ ငါမွာလိုက္၏။ ထိုသူတို႔သည္ ဥာဏ္အလင္းကြယ္သည္ ျဖစ္၍၊ စိတ္ႏွလံုးမိုက္မဲေသာအားျဖင့္ အလွ်င္းမသိေသာေၾကာင့္၊ ဘုရားသခင္၏ အသက္ႏွင့္ကြာရွင္းလ်က္ရွိၾက၏။ထိုသူတို႔သည္ ရွက္ေၾကာက္ျခင္းမရွိ၊ တပ္မက္ျခင္းအလြန္ျပင္းသည္ႏွင့္ ညစ္ညဴးေသာအက်င့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ႀကိဳးစား၍က်င့္လိုေသာငွါ၊ မိမိတို႔ကို ကိေလသာလက္သို႔ အပ္လိုက္ၾက၏။ထိုသို႔ျဖစ္ေစျခင္းငွါ သင္တို႔သည္ ခရစ္ေတာ္တရားကို သင္ၾကၿပီမဟုတ္ဘဲ၊အထက္ကက်င္ လည္ၾကသည္အရာမွာ လွည့္ျဖားတတ္ေသာ ေလာဘစိတ္တို႔ျဖင့္ ပုတ္ပ်တ္ေသာလူေဟာင္းကို ခြၽတ္ပယ္၍၊ စိတ္ႏွလံုးသေဘာသစ္ကို ရၿပီးလွ်င္၊ မွန္ေသာေျဖာင့္ မတ္ျခင္း၊ သန္႔ရွင္းျခင္းပါရမီအားျဖင့္ ဘုရားသခင္ႏွင့္အတူ အမွ် ဖန္ဆင္းေသာလူသစ္ကို ယူတင္ဝတ္ေဆာင္မည္ အေၾကာင္း၊ ခရစ္ေတာ္၏စကားကို ၾကားနာရသည္ျဖစ္၍၊ ေယရႈ၌ သမၼာတရားရွိသည္ႏွင့္အညီ၊ ထိုသခင္ထံ၌ နည္းခံၾကၿပီသတည္း။
ထိုေၾကာင့္ မုသာစကားကိုပယ္ရွား၍၊ မွန္ေသာစကားကိုသာ အခ်င္းခ်င္းတေယာက္ႏွင့္တေယာက္ ေျပာၾကေလာ့။ အေၾကာင္းမူကား၊ ငါတို႔သည္ အခ်င္းခ်င္းအဂၤါခ်င္းျဖစ္ၾက၏။
အမ်က္ထြက္ရာတြင္ အျပစ္မရွိ ေစႏွင့္။ အမ်က္ မေျပဘဲ ေနမဝင္ေစႏွင့္။ မာရ္နတ္ကို အခြင့္မေပးၾကႏွင့္။ဧဖက္ၾသဝါဒစာ ၄,၁၇,၂၇
                                                                                               




ခရစ္ေတာ္၏ တမန္ျဖစ္ေယာင္ေဆာင္၍ လွည့္ျဖားတတ္ေသာ အမႈေစာင့္ျဖစ္ၾက၏

The Ten Commandments Today the Decalogue is being forcibly removed from schools, government institutions and other public places. Havi...