ရက္ေပါင္း ၂၃၀၀


၁။ ဒံေယလ အနာဂတၱိက်မ္း ၈း၁၄ ၌ ဘယ္ကာအေၾကာင္းေျပာသနည္း။
ရက္ေပါင္း၂၃၀၀ တိုင္တိုင္ တည္လိမ့္မည္။ထို့ေနာက္သန့္ရွင္းရာဌာနကို တစ္ဖန္ေဆးေၾကာသုတ္သင္ၾက
လိမ့္မည္။
၂။ အနာဂတၱိစကား၌ တစ္ရက္သည္ဘယ္ကာလ၏ပံုပမာျဖစ္သတည္း။
ထိုျပည္ကိုစူးစမ္းရာ ေန ့ရက္ေပါင္းအရက္ေလးဆယ္နွင့္အညီ၊တစ္ရက္ကိုတနွစ္ထား၍ အနွစ္ေလးဆယ္
ပါတ္လံုး ကိုယ္အျပစ္ကိုေဆာင္လ်ွက္ ငါစြန့့္ျပစ္ျခင္းကိုသိရၾကလိမ့္မည္ ။ေတာလည္ရာက်မ္း ၁၄း၃၄။
ထိုေန့ရက္ေစ့ျပီးမွ ၊တဖန္လက္ကၤ်ာ နံေစာင္းျဖင့္အိပ္၍ အရက္ေလးဆယ္ပါတ္လံုး ယုဒအမ်ိဳး၏အျပစ္ကို
ခံဦးေလာ့၊ႏွစ္အစား၌ရက္ကိုငါထားျပီ။ ေယဇေက်လအနာဂတၱိ က်မ္း ၄း၆။
မွတ္ခ်က္ ။ ။ဒံေယလအနာဂတၱိက်မ္းအခန္းၾကီးရွစ္တြင္ ေဖာ္ျပပခ်က္ျမင္ျခင္းသည္အနက္အဓိပါယ္ပါေသာ
ပံုပမာျဖစ္ေၾကာင္းသိုး၊အေမြးၾကမ္းေသာဆိတ္၊ခ်ိဳၾကီးဆိုေသာအရာတို့အားျဖင့္က်ြႏု ္ပ္တို့သိရသည္။ဤပံုပ
မာမ်ားတို့သည္နိုင္ငံမ်ားျဖစ္ၾကသည္။(ငယ္ ၂၀-၂၅) ။ထိုနည္းအတိုင္းရက္ေပါင္း၂၃၀၀ သည္ဤပံုပမာျဖစ္၍
တစ္ရက္ကိုတနွစ္ထားျပီးေရတြက္ရသည္။
၃။ဤေဖာ္ျပခ်က္ရူပါရံုအေၾကာက္းကိုေကာင္းကင္တမန္ဂါေျဗလအား ဘာအမိန့္ေတာ္ေပးေတာ္မူသနည္း။
အျခားေသာသူတို့ကအိုဂါေျဗလ ၊ထိုသူသည္ယခုျမင္ေသာရူပါရံုကိုနားလည္ေစျခင္းငွါအနက္ကိုျပန္ေျပာ
ေလာ့ဟု ဥလဲျမစ္နားၾကားမွာ လူအသံနွင့္ဟစ္၍ေျပာဆိုသည္ကိုငါၾကား၏။ဒံေယလအနာဂတၱိက်မ္း ၈း၁၆။

၄။ ထိုဗ်ာဒိတ္ယူပါရံုကိုနားလည္ေစျခင္းငွါ ဂါေျဗလသည္ ရက္ေပါင္း၂၃၀၀ အေၾကာင္း ဒံေယလအား
ဘာေျပာသနည္း။
ညဦးနွင့္နံနက္ကိုေဘာ္ျပေသာဗ်ာဒိတ္၊ရူပါရံုစကားမွန္သည္ျဖစ္၍ ထိုစကားကိုတံဆိပ္ခတ္ထားေလာ့။တာ
ရွည္ေသာကာတိုင္တိုင္တည္လိမ့္မည္ဆို၏။ ဒံေယလအနာဂတၱိက်မ္း ၈း၂၆။

၅။ ဤအခါဒံေယလသည္ ရက္ေပါင္း၂၃၀၀ အေၾကာင္းနားလည္သေလာ။
ထိုအခါ ငါဒံေယလသည္ ေမာ၍နာလွ်က္ေန၏။တဖန္အနာမွထေျမာက္၍ ရွင္ဘုရင္၏အမႈေတာ္ကို ေဆာင္
ရြက္ရ၏။ျမင္ျပီးေသာ ဗ်ာဒိတ္ရူါရံုကို ငါအံ့ၾသေသာ္လည္း ထိုအမႈကိုအဘယ္သူမွ်မရိပ္မိၾက။
ဒံေယလအနာဂတၱိက်မ္း ၈း၂၇။
၆။ ဒံေယလသည္ ဗ်ာဒိတ္ယူပါရံု၏အနက္အဓိပါၸယ္ကိုအလြန္သိခ်င္ေသာေၾကာင့္ ဘာလုပ္သနည္း။
အစာကိုေရွာင္လွ်က္၊ေလွ်ာ္ေတအ၀တ္ကို၀တ္လွ်က္၊ျပာႏွင့္လူးလွ်က္၊အရွင္ဘုရားသခင့္ထံေတာ္သို့ခ်ဥ္းကပ္
၍ဆုေတာင္း၏။ ဒံေယလအနာဂတၱိက်မ္း ၉း၃။
၇။ သန့္ရွင္းရာ ဌာနေတာ္နွင့္မေဖာ္ျပေသာရက္ေပါင္းတို့အေပၚ၌ဒံေယလသည္စိတ္စြဲလမ္းလွ်က္ေနေၾကာင္း
ကိုက်ြႏု ္ပ္တို့ အဘယ္သို့သိရသနည္း။
ယခုမူကား၊အက်ြႏု ္ပ္တို့ဘုရားသခင္၊ကိုယ္ေတာ္၏က်ြန္ျပဳေသာဆုေတာင္းသံစကားကိုနားေထာင္ေတာ္မူ
ပါ။ဆိတ္ညံလွ်က္၇ွိေသာသန့္ရွင္းရာေနရာေတာ္ကိုဘုရားသခင္၏အက်ိဳးေတာ္ေၾကာင့္မ်က္နွာေတာ္ေရာင္
ျခည္ကိုထြန္းလင္းေစေတာ္မူပါ။ ဒံေယလအနာဂတၱိက်မ္း ၉း၁၇။
ယခင္ေျပာေသာသူကရာက္ေပါင္းႏွစ္ေထာင္သံုးရာတိုင္တိုင္တည္လိမ့္မည္။ထို့ေနာက္သန့္ရွင္းရာဌာနကို
တဖန္ေဆးေၾကာသုတ္သင္ၾကလိမ့္မည္ဟုျပန္၍ေျပာဆို၏။ ဒံေယလအနာဂတၱိက်မ္း ၈း၁၄။
၈။ဒံေယလဆုေတာင္းသည့္အတြက္အဘယ္သူလာေရာက္သနည္း။
ဆုေတာင္းေသာအမႈမျပီးမီ ျမြက္ဆိုစဥ္တြင္ယခင္ဗ်ာဒိတ္ရူပါရံု၌ ထင္ရွားေသာသူဂါေဗလသည္လွ်င္ျမန္စြာ
ပ်ံ၍လာသျဖင့္ညဥ့္ဦးယံပူေဇာ္ခ်ိန္၌ငါရွိရာသို့ေရာက္၍။ ဒံေယလအနာဂတၱိက်မ္း ၉း၂၁။
၉။ ဂါေဗလသည္ အဘယ္ေၾကာင့္လာသနည္း။
ႏႈတ္ဆက္လွ်က္ အခ်င္းဒံေယလ၊ငါသည္သင္၌ဥာဏ္ညာတိုးပြားေစမည္အေၾကာင္းထြက္လာျပီ။
ဒံေယလအနာဂတၱိက်မ္း ၈း၂၂။
၁၀။ ဘယ္အေၾကာင္းကိုဆင္ျခင္နားလည္ဖို့ရန္ ဒံေယလအားၾကားေျပာသနည္း။
သင္သည္ဆုေတာင္းစျပဳေသာအခါအမိန့္ေတာ္ရွိသည္ျဖစ္၍သင့္အားၾကားေျပပာျခင္းငွာ ငါေရာက္လာျပီ။
သင္သည္အလြန္ခ်စ္ခင္အပ္ေသာသူျဖစ္၏။ထို့ေၾကာင့္ေဖၚျပခ်က္အခ်က္ကိုဆင္ျခင္၍ နားလည္ရေသာ
အခြင့္ရွိ၏။ ဒံေယလအနာဂတၱိက်မ္း ၈း၂၃။
မွတ္ခ်က္ ။ ။ေမာလွ်က္နာေနေသာေၾကာင့္ဒံေယလသည္ယခင္ကနားမလည္ေသာအေၾကာင္းအရာကို
နားလည္ေစျခင္းငွာဂါေျဗလသည္ေရာက္လာ၏။ထိုေၾကာင့္ဒံေယလအားေဖၚျပခ်က္အခ်က္ကိုဆင္ျခင္ဖို့ရန္
အခြင့္ေပး၏။ဘယ္ေဖၚျပခ်က္နည္း။သူနားမလည္ေသာေဖၚျပခ်က္(ဒံ၈း၂၇ ကိုၾကည့္) ရက္ေပါင္း၂၃၀၀ႏွင့္
သန့္ရွင္းရာဌာနကိုေဆးေၾကာသုတ္သင္ျခင္းနွင့္ဆိုင္ေသာေဖၚျပခ်က္ျဖစ္သည္။ဂါေျဗလသည္အနက္အဓိပၸါယ္
ကိုေဖၚျပျခင္းအစ၌ကာလအခ်ိန္ကိုေဖၚျပသည္။ဒံေယလနားမလည္ေသာအရာသည္ေဖၚျပခ်က္တြင္ကာလ
အခ်ိန္ျဖစ္သည္။
၁၁။ ဒံေယလအနာဂတၱိက်မ္း ၉း၂၄ ၌ဘယ္ကာလအခ်ိန္အေၾကာင္းေျပာျပသနည္း။
(သီတင္း၇၀ ကိုသင္၏အမ်ိဳးသားခ်င္းအဖို့ႏွင့္သင္း၏သန့္ရွင္းေသာျမိဳ့အဖို့ဆံုးျဖတ္ျခင္းရွိ၏။)ထို ဆံုးျဖတ္ဆို
ေသာစကားသည္တစ္စံုတစ္ခုေသာအရာမွဆံုးျဖတ္ရသည္။သီတင္း၇၀သည္ဘယ္အရာမွဆံုးျဖတ္သနည္း။
ေဖၚျပခက္တြင္ရက္ေပါင္း၂၃၀၀မွတပါးအျခားကာလအခ်ိန္တို့မွဆံုးျဖတ္ဖို့ရန္မရွိ။
(လြန္က်ဴးျခင္းအမႈကိုဆီးတားျခင္း)သီတင္း၇၀ တြင္ယုဒလူမ်ိဳးတို့သည္မိမိတို့၏အျပစ္ပယ္ရွားျခင္းကိုဆိုလို
သည္။ေမရွိယတည္းဟူေသာခရစ္ေတာ္ကိုလက္၀ါးကပ္တိုင္ေပၚမွာရိုက္ထားျခင္းနွင့္မိမိတပည့္မ်ားေဟာ
ေျပာေသာတရားေတာ္ကိုျငင္းပါယ္ျခင္းအားျဖင့္သူတို့၏အျပစ္သည္ျပည့္စံုျခင္းသို့ေရာက္ေလသည္။
(၁)အျပစ္ကိုတံဆိပ္ခပ္ျခင္းငွာ။ (၂) အျပစ္ကိုေျဖရွင္းျခင္းငွာ ။(၃) ထာ၀ရကုသိုလ္ကိုသြင္ူျခင္းငွာ။
ဤအရာတို့ကက်ြႏု ္ပ္တို့အဖို့ခရစ္ေတာ္ျပဳေတာ္မူေသာယဇ္ပူေဇာ္ျခင္းအားျဖင့္မဂၤလာအက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားကို
ညြန္ျပေလသည္။
ငါသည္ခရစ္ေတာ္၏ဧ၀ံေဂလိတရားေၾကာင့္ရွက္ေၾကာက္ျခင္းမရွိ။အေၾကာင္းမူကားထိုတရားသည္ေရွးဦး
စြာ၌ယုဒလူ၊ေနာက္၌ေဧသလလူယံုၾကည္သမွ်ေသာသူအေပါင္းတို့ကိုကယ္တင္ေစေသာဘုရားသခင္၏
တန္ခိုးေတာ္ျဖစ္၏။အဘယ္သို့ျဖစ္သနည္းဟူမူကားေျဖာင့္မတ္ေသာသူသည္ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္အသက္
ရွင္လိမ့္မည္ဟုက်မ္းစာလာသည္နွင့္အညီယံုၾကည္ျခင္း၌တည္ေသာဘုရားသခင္၏ေျဖာင့္မတ္ျခင္းတရား
သည္ယံုၾကည္ျခင္းအဖို့အလို့ငွာဧ၀ံေဂလိတရားအားျဖင့္ထင္ရွားလွ်က္ရွိ၏ ။ ေရာမၾသ၀ါဒစာ ၁း၁၆-၁၇။
ထိုသို့ျဖစ္ေသာ္ဘုရားသခင္၏တန္ခိုးေတာ္အားျဖင့္ငါတို့၏ရန္ကိုျငီမ္းေစ၍ကိုယ္ေတာ္ႏွင့္မိတ္သဟာယဖြဲ့ေစ
ေတာ္မူ၏။ထိုမိႆဟာရတရားကိုေဟာေတာ္မူေသာအခြင့္အရာကိုငါတို့၌အပ္ေပးေတာ္မူ၏။ထိုတရားဟူ
မူကားဘုရားသခင္သည္ခရစ္ေတာ္အထဲ၌ ရွိေနလွ်က္ေလာကီသားတို့၏အျပစ္မ်ားကိုမွတ္ေတာ္မမူ။ရန္ကို
ျငိမ္းေစ၍ကိုယ္ေတာ္နွင့္မိႆဟာရဖြဲ့ေစေတာ္မူ၏။ထိုမိႆဟာရတရားကိုလည္းငါတို့၌အပ္ေပးေတာ္မူ၏။
ထို့ေၾကာင့္ငါတို့သည္ခရစ္ေတာ္၏သံတမန္ျဖစ္ၾက၏။သင္တို့သည္ရန္ျငိမ္း၍ဘုရားသခင္နွင့္မိႆဟာရဖြဲ့ၾက
ေလာ့ဟု ဘုရားသခင္သည္ငါတို့အားျဖင့္ႏိႈးေဆာ္ေသြးေဆာင္ေတာ္မူသကဲ့သို့၊ငါတို့သည္ခရစ္ေတာ္၏ကိုယ္
စားျဖစ္၍သင္တို့ကိုေတာင္းပန္ေသြးေဆာင္ၾက၏။အဘယ့္ေၾကာင့္နည္းဟူမူကားဘုရားသခင္သည္အျပစ္
ႏွင့္ကင္းေသာသူကိုငါတို့အတြက္ေၾကာင့္အျပစ္ရွိေသာသူျဖစ္ေစေတာ္မူ၏။အေၾကာင္းမူကားထိုသူအားျဖင့္
ဘုရားသခင္ေရွ့ေတာ္၌ေျဖာင့္မတ္ေသာသူျဖစ္မည္အေၾကာင္းတည္း။ေကာရိ ႏၱဳၾသ၀ါဒစာဒုတိယေစာင္
၅း၁၈-၂၁။
ထိုမွ်မကငါ၏သခင္ေယရႈခရစ္ကိုသိေသာပညာသည္အဘယ္မွ်ေလာက္ျမတ္သည္ကိုေထာက္၍။
ဖိလိပၸိၾသ၀ါဒစာ ၃း၉။
ထိုသို့ပူေဇာ္ရသည္မွန္လွ်င္က မၻဦးအစ၌အဖန္မ်ားစြာအေသခံေတာ္မူရ၏။ယခုမူကားဤကပ္ကာလအဆံုး၌
တခါတည္းကိုယ္ကိုပူေဇာ္ေသာအားျဖင့္အျပစ္မ်ားကိုသုတ္သင္ဖယ္ရွင္းျခင္းငွာေပၚထြန္းေတာ္မူ၏။
ေဟျဗဲၾသ၀ါဒစာ ၉း၂၆။
(ဗ်ာဒိတ္ရူပါရံုႏွင့္အနာဂတၱိေဖာ္ျပခ်က္တို့ကိုတံဆိပ္ခတ္ျခင္းငွာ)တံဆိပ္သည္တရားအတိုင္းစာခ်ဳပ္မ်ားကို
မူလအမွန္စင္စစ္ျဖစ္ေစဖို့ရန္သံုးတတ္ေသာအရာျဖစ္သည္။အနာဂတၱိေဖၚျပခ်က္တို့ကိုယံုမွားျခင္းမရွိဘဲအမွန္
တည္ေၾကာင္းဤေနရာ၌(တံဆိပ္ခတ္ျခင္း)ဟူ၍ဆိုသည္။ရာက္ေပါင္း၂၃၀၀ ကိုဧကန္အမွန္ျပည့္စံုေစလိမ့္
မည္အေၾကာင္းက်ြႏု ္ပ္တို့အားသာ၍ယံုၾကည္ေစသည္။
(အလြန္သန့္ရွင္းေသာအရပ္ဌာကိုလိမ္းေစျခင္းငွာ) ဆိုေသာ္ယဇ္ပေရာဟိတ္မင္း၏အလုပ္ေဆာင္ရြက္ဖို့ရန္
ခရစ္ေတာ္သည္မ၀င္မီေကာင္းကင္နွင့္ဆိုင္ေသာသန့္ရွင္းရာဌာနကိုဘိသိတ္ခံျခင္းတည္းဟူေသာဆီလိမ္း
ျခင္းကိုဆိုလိုသည္။
ယခုမူကားေကာင္းကင္ဘံုထဲသို့ၾကြ၀င္ေတာ္မူေသာယဇ္ပေရာဟိတ္မင္းအၾကီးတည္းဟူေသာဘုရားသခင္
၏သားေတာ္ေယရႈသည္ငါတို့၌ယဇ္ပေရာဟိတ္မင္းျဖစ္ေတာ္မူေသာေၾကာင့္ငါတို့သည္၀န္ခံခဲ့ျပီးေသာအရာ
၌တည္ၾကည္ၾကကုန္အံ့။ငါတို့ယဇ္ပေရာဟိတ္မင္းသည္ငါတို့ခံရေသာဆင္းရဲဒုကၡမ်ာေးၾကာင့္မၾကင္နာနိုင္
ေသာသူမဟုတ္။ငါတို့ခံရသည့္နည္းတူအမ်ိဳးမ်ိဳးေသာစံုစမ္းေနွာက္ယွက္ျခင္းတို့ကိုခံဘူးေသာသူျဖစ္ေတာ္မူ၏။
သို့ရာတြင္ဒုစရီုက္အျပစ္ႏွင့္ကင္းလႊတ္ေတာ္မူ၏ထို့ေၾကာင့္ငါတို့သည္သနားျခင္းကရာဏာေတာ္ကို၎၊ေတာ္
ေလွ်ာ္ေသာမစေသာေက်းဇူးေတာ္ကို၎၊ခံရမည့္အေၾကာင္းရဲရင့္ေသာစိတ္နွင့္ေက်းဇူးပလႅင္ေတာ္သို့တိုး
၀င္ခ်ဥ္းကပ္ၾကကုန္အံ့။ေဟျဗဲၾက၀ါဒစာ ၄း၁၄-၁၆။
ထို့ေၾကာင့္ခရစ္ေတာ္သည္လူတို့၏အျပစ္ေျဖစရာအေၾကာင္းကိုစီရင္၍ဘုရားသခင္နွင့္စပ္ဆိုင္ေသာအရာတို့
၌ကရုဏာနွင့္၎၊သစၥာနွင့္၎၊ျပည့္စံုေသာယဇ္ပေရာဟိတ္အၾကီးဆံုးျဖစ္အံ့ေသာငွာ၊မိမိညီအကိုတို့နွင့္လံုး
လံုးတူရေသာအေၾကာင္းရွိ၏။ ။ေဟျဗဲၾက၀ါဒစာ၂း၁၇။
သီတင္း၇၀ ၊ရက္ေပါင္း (ႏွစ္ေပါင္း) ၄၉၀ ျဖစ္၏။၎းနွစ္ေပါင္း၄၉၀ သည္ဒံေယလဗ်ာဒိတ္ရူပါရံုျမင္ရေသာ
အခ်ိန္ရက္ေါင္းနွစ္ေပါင္း ၂၃၀၀ က(ဆံုးျဖတ္) ရမည္။ထို့ေၾကာင့္၎ႏွစ္ေပါင္း ၄၉၀ ၏ အစကိုသိလွ်င္ နွစ္ေပါင္း၂၃၀၀ ၏ အစကိုသိနိုင္သည္။
၁၂။ ထိုနွစ္ေပါင္း၄၉၀ ၏အစသည္ ဘာအမွတ္ရွိသနည္း။
ထို့ေၾကာင့္ေယရုရွလင္ျမိဳ့ကိုတစ္ဖန္တည္ေထာင္ျပဳစုေစျခင္းငွာ အမိန့္ေတာ္ရွိသည္ေန့မွစ၍ခရစ္ေတာ္သခင္
၏လက္ထက္ေတာ္တိုင္ေအာင္ခုနွစ္သီတင္းနွင့္ေျခာက္ဆယ္နွစ္သီတင္း ၾကာလိမ့္မည္ဟုသိမွတ္နားလည္
ေလာ့။အေနွာင့္ယွက္ခံရေသာကာလ၌ျမိဳ့လမ္းကိုတဖန္တည္ေထာင္ျပဳစုရမည္ဟုစီရင္ဆံုးျဖတ္ျခင္းရွိ၏။
ဒံေယလအနာဂတၱိက်မ္း ၉း၂၅။
မွတ္ခ်က္။ ။သီတင္း ၇၀ မွ ၆၉ သီတင္းသည္ဘိသိတ္ခံေသာခရစ္ေတာ္သခင္ လက္ထက္တိုင္ေအာင္အထိ
ေရာက္သည္။ထိုအခ်ိန္မွအစသည္(ေယရုရွလင္ျမို့ကိုတဖန္တည္ေထာင္ျပဳစုေစျခင္းငွာအမိန့္ေတာ္ရွိသည့္
ေန့) အားျဖင့္မွတ္သည္။ဤစကားကိုဒံေယလအားေျပာေသာအခါေယရုရွလင္ျမိဳ့သည္ျပိုပ်က္လွ်က္ရွိေနျပီ။
သို့ေသာ္လည္းထိုျမိဳ့ကိုတဖန္တည္ေထာင္ျပဳစုဖို့ရန္ဘုရားသခင္၏ကတိေတာ္ရွိသည္။

၁၃။တစ္ဖန္တည္ေထာင္ျပဳစုဖို့ရန္အမိန့္ေတာ္သည္ဘယ္ေသာအခါထုတ္သနည္း။
ဣသေရလလူမ်ိဳး၏ဘုရားသခင္ထာ၀ရဘုရားေပးေတာ္မူေသာေမာေရွ၏ပညတၱိက်မ္းစာကိုေလ့က်က္ေသာ
ဆရာျဖစ္ေသာသူ ဧဇရသည္ ဗာဗုလုန္ျမို့မွထြက္သြား၏။ ထိုသူေတာင္းသမွ်ကိုသူ၏ဘုရားသခင္ထာ၀ရ
ဘုရားသခင္ထာ၀ရဘုရားတန္ခိုးေတာေ္ၾကာင့္ရွင္ဘုရင္ေပးသနားေတာ္မူ၏။အာတေဇရဇ္မင္းၾကီးနန္းစံ
ခုနွစ္နွစ္တြင္အခ်ိဳ့ေသာဣသေရလအမ်ိဳးသားယဖ္ပေရာဟိတ္၊ေလ၀ိသား၊သီခ်င္းသည္၊တံခါးေစာင့္၊ဘုရား
က်ြန္တို့သည္လည္းေယရုရွလင္ျမို့သို့လိုက္သြား၏။ရွင္ဘုရင္နန္းစံခုနွစ္နွစ္၊ပဥၥမလတြင္ ဧဇရသည္ေယရုရွ
လင္ျမိဳ့သို့ေရာက္ေလ၏။ပထမလတစ္ရက္ေန့တြင္ဗာဗုလုန္ျမိဳ့မွထြက္၍ပဥၥမလ တစ္ရက္ေန့တြင္ မိမိဘုရား
သခင္တန္ခိုးေက်းဇူးေတာ္ေၾကာင့္ ေယရုရွလင္ျမိဳ့သို့ေရာက္ေလ၏။ ဧဇရ မွတ္စာ ၇း၆-၉။
ထာ၀ရဘုရား၏ ပညတ္စကားနွင့္ဣသေရလအမ်ိဳး၌ထံုးဖဲြ့ေတာ္မူခ်က္တို့ကိုေလ့က်က္ေသာဆရာယဇ္
ပေရာဟိတ္ဧဇရအား၊ဆာတေဇရဇ္မင္းၾကီးေပးေတာ္မူေသာအမိန့္ေတာ္စာခ်က္ဟူမူကား၊သင္တို့၏ဘုရင္အာ
တေဇရဇ္သည္ေကာင္းကင္ဘံု၏အရွင္ဘုရားသခင့္တရားက်မ္းတတ္ဆရာယဇ္ပေရာဟိတ္ဧဇရ၌ ခပ္သိမ္း
ေသာမဂၤလာျဖစ္ေစေသာဟူ၍ ဤမည္ေသာကာလတြင္မွာလိုက္၏။ငါ့နိုင္ငံ၌ရွိေသာဣသေရလအမ်ိဳးသား
ယဇ္ပေရာဟိတ္၊ေလ၀ိသားတို့တြင္ေယရုရွလင္ျမိဳ့သို့ကိုယ္အိလုအေလွ်ာက္သြားခ်င္ေသာသူရွိသမွ်တို့သည္
သင္နွင့္အတူလိုက္သြားရလိမ့္မည္အေၾကာင္းငါအမနိ့ေတာ္၇ွိ၏။အေၾကာင္းမူကား။သင္ဒဘုရားသခင့္တရား
ကိုသင္ေလ့က်က္သည့္အတိုင္း၊ယုဒျပည္ေယရုရွလင္ျမိဳ့၌တရားအမႈမ်ားကိုေမးျမန္းစစ္ေဆးေစျခင္းငွာ၎၊
ေယရုရွလင္ျမိဳ့မွာက်ိန္း၀ပ္ေတာ္မူေသာဣသေရလအမ်ိဳးတို့၏ဘုရားသခင္အား၊ရွင္ဘုရင္နွင့္အတြင္း၀န္တို့
သည္ၾကည္ညိုေသာစိတ္နွင့္ပူေဇာ္ေသာေရႊေငြ နွင့္တကြ ဣသေရလအမ်ိဳးသား၊ယဇ္ပေရာဟိတ္တို့သည္
ေယရုရွလင္ျမို့၏ဘုရားအိမ္ေတာ္အဘို ့၊အလိုလိုလ်ဴ၍၊ဗာဗုလုန္ျပည္၌ သင္ရနိုင္သမွ်ေသာေရႊေငြကို
ေဆာင္သြားေစျခင္းငွါ ၎၊ရွင္ဘုရင္နွင့္အတြင္း၀န္ခုနွစ္ပါး၊ေစလႊတ္၏။ထိုေငြကိုယူျပီးလွ်င္ႏြား၊သိုးထီး၊
သိုးသငယ္နွင့္တကြ၊ေဘာဖဥ္ပူေဇာ္သကၠာ၊သြန္းေလာင္းရာပူေဇာ္သကၠာတို့ကို၊အလွ်င္အျမန္၀ယ္၍၊ေယရု
ရွလင္ျမိဳ့၌ ရွိေသာသင္တို့၏ဘုရားအိမ္ေတာ္ယဇ္ပုလႅင္ေပၚမွာပူေဇာ္၇မည္။က်နိၾကြင္းေသာေရႊေငြကိုသင္
နွင့္သင့္ညီအကိုတို့ကိုျပဳခ်င္သမ်အတိုင္း၊သင္တို့၏ဘုရားသခင္အလိုေတာ္နွင့္အညီျပဳေလာ့။သင္၏ဘုရား
အိမ္ေတာ္၀တ္ျပဳစရာအဘို့သင္၌အပ္ေပးေသာတန္ဆာမ်ားကိုလည္း၊ေယရုရွလင္ျမို့၏ဘုရားသခင္ေရွ့ေတာ္
တြင္သိုထားေလာ့။သင္၏ဘုရားသခင္အိမ္ေတာ္အဘို့လိုေသးေသာအရာ၊၀ယ္သင့္သမွ်တို့ကိုဘ႑ာေတာ္
ထဲကထုတ္၍၀ယ္ေလာ့။ေကာင္းကင္ဘံု၏အရွင္ဘုရားသခင့္တရားကိုေလ့က်က္ေသာဆရာ၊ယဇ္ပေရာ
ဟိတ္ဧဇရ ေတာင္းသမွ်အတိုင္းေငြအခြက္တေထာင္၊ဂ်ဳံဆန္ေကာရတရာ၊စဗ်စ္ရည္ဗက္တရာ၊ဆီဗက္တရာ၊
နွင့္တကြဆားမည္မွ်မဆို၊ျမစ္အေနာက္ဖက္၌ေနေသာအခြန္၀န္အေပါင္းတို့သည္၊အလွ်င္အျမန္ေပးရမည္အ
ေၾကာင္းငါရွင္ဘုရင္အာတေဇရ အမိန့္ေတာ္ရွိ၏။ေကာင္းကင္ဘံု၏အရွင္ဘုရားသခင္မွာထားေတာ္မူသမွ်
အတိုင္း၊ထိုဘုရားသခင္၏အိမ္ေတာ္အဖို့ၾကိုးစား၍လုပ္ေဆာင္ေစ။ရွင္ဘုရင္နွင့္ေဆြေတာ္မ်ီုးေတာ္အေပၚသို့
အဘယ္ော႕ာင့္အမ်က္ေတာ္သက္ ေရာက္ရမည္နည္း။ထိုမွတပပါးယဇ္ပေရာဟိတ္ ေလ၀ိသား၊သီခ်င္းသည္
တံခါးေစာင့္၊ဘုရားက်ြန္၊ဘုရားသခင္၏အိမ္ေတာ္အမႈေစာင့္တစံုတေယာက္မွ်၊ေငြေတာ္ကိုမခြဲေစနွင့္။
အခြန္ေတာ္အေကာက္ေတာ္ကိုမခံမယူေစနွင့္ဟုငါမွာလိုက္၏။သင္ဧဇရသည္လည္းသင္၏ဘုရားသခင့္
တရားကိုနားလည္ေသာျမစ္အေနာက္ဖက္သားအေပါင္းတို့တြင္၊တရားအမႈကိုစီရင္ေစျခင္းငွါ၎၊မသိေသာ
သူတို့ကိုသြန္သင္ေစျခင္းငွာ၎၊မင္းမ်ား၊တရားသူၾကီးမ်ားကို၊သင္၏ဘုရားသခင္ဥာဏ္နွင့္သင္ျပည့္စံုသည္
အတိုင္းခန့္ထားေလာ့။သင္၏ဘုရားသခင့္တရားနွင့္ရွင္ဘုရင္အမိန့္ေတာ္ကိုျငင္းဆန္ေသာသူမည္သည္
ကားအေသသတ္ျခင္းနွင္ထုတ္ျခင္း၊ဥစၥာသိမ္းယူျခင္း၊ ၊ေထာင္ထဲမွာေလွာင္ထားျခငး၊တည္းဟူေသာ
ရာဇ၀တ္တစံုတခုကိုအလွ်င္အျမန္ခံေစဟုအမိန့္ေတာ္စာ၌ပါသတည္း။ဧဇရမွတ္စာ ၇း၁၁-၂၆။
မွတ္ခ်က္။ ။ ေမဒိေပရံသိ၇ွင္ဘုရင္အာေတဇရဇ္ နန္းစံသတၱမ နွစ္သည္ရာဇ၀င္အတိုင္း ခရစ္ေတာ္
မေပၚထြန္းမီသကၠရာဇ္ ၄၅၇ ခုနွစ္ျဖစ္သည္။
၁၄။ ခရစ္ေတာ္မေပၚထြန္းမီ သကၠရာဇ္ ၄၅၇ ခုနွစ္မွစလွ်င္ ၆၉ သီတင္း(နွစ္ေပါင္း ၄၈၃ ) သည္ဘယ္ေသာ
အခါ၌ကုန္ဆံုးသနည္း။
အေျဇ။ ။နွစ္ေပါင္း၄၈၃ သည္ခရစ္ေတာ္မေပၚထြန္းမီ သကၠရာဇ္ ၄၅၇ ခုနွစ္ ပထမေန့မွစလွ်င္ ခရစ္ေတာ္သကၠရာဇ္ ၂၆ ခုနွစ္ေနာက္ဆံုးေန့တြင္ ျပည့္စံုမည္။သို့ေသာ္လည္း ဧဇရ သည္ ေယရုရွလင္ျမိဳ့သို့
ေရာက္ေသာအခါ ၎ ၄၅၇ ခုေျမာက္ေသာနွစ္၌ငါးလလြန္ေလျပီ။ထို့ေၾကာင့္နွစ္ေပါင္း၄၈၃ သည္ခရစ္
သကၠရာဇ္ ၂၆ ခုနွစ္ေနာက္ဆံုးေန့၌ မကုန္မဆံုးေသး။သို့ေသာ္ ၂၇ ခုေျမာက္ေသာနွစ္၊ ပဥၥမလ က်ေရာက္
မွသာကုန္ဆံုးမည္။ယုဒလူတို့သည္သူတို့၏နွစ္ကိုစေရတြက္ေသာအခါျမန္မာလူမ်ိဳးတို့ကဲ့သို့ေရတြက္ၾကသည္။
ထို့ေၾကာင့္၎ပဥၥမ လသည္ အဂၤလိပ္နွစ္တြင္ ၈-၉ လနွင့္ညီမွ်သည္။
၁၅။ ။ခရစ္ေတာ္နွင့္ေမ၇ွိယဆိုေသာစကားတို့၏အဓိပၸါယ္အဘယ္သို့နည္း။
အေျဖ။ ။ေဟျဗဲ စကားနွင့္ ေမရွိယ၊ေဟသလ စကားနွင့္ ခရစ္ေတာ္၊ျမန္မာစကားနွင့္ ဘိသိတ္ခံေသာ
သူျဖစ္သည္။ ရွင္ေယာဟန္ခရစ္၀င္ ၁း၄၁။
၁၆။ ဘယ္ေသာအခါ၌ ဘိသိတ္ခံေတာ္မူသနည္း။
လူအေပါင္းတို့သည္နွစ္ျခင္းကိုခံၾကေသာအခါ ေယရႈသည္လည္းနွစ္ျခင္းကိုခ့ေတာ္မူ၍ဆုေတာင္းစဥ္တြင္
ေကာင္းကင္ဖြင့္လွစ္သျဖင့္ သန့္ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္သည္ခ်ိဳးငွက္ကဲ့သို့ ကိုယ္ထင္ရွားလွ်က္ ကိုယ္ေတာ္
အေပၚ၌ဆင္းသက္ေတာ္မူ၍သင္ကားငါနွစ္သက္ျမတ္နိုးရာ ခ်စ္သားေပတည္းဟု ေကာင္းကင္ကအသံေတာ္
ျဖစ္ေလ၏။ ရွင္လုကာခရစ္၀င္ ၃း၂၁-၂၂။
ထိုအေၾကာင္းအရာဟူမူကား၊ဘုရားသခင္သည္သန့္ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္နွင့္၎။တန္ခိုးေတာ္နွင့္၎၊
နာဇရက္ျမိဳ့သားေယရႈကိုဘိသိတ္ေပးေတာ္မူသျဖင့္ထိုသူသည္ဘုရားသခင္၏အမႈေတာ္နွင့္ေက်းဇူးျပဳလွ်က္
မာရ္နတ္ညွဥ္းဆဲေသာသူအေပါင္းတို့အား၊ခ်မ္းသာေပးလွ်က္လွည့္လည္ေတာ္မူ၏။တမန္တာ္၀တၳဳ ၁၀း၃၈။
မွတ္ခ်က္။ ခရစ္ေတာ္သကၠရာဇ္ ၂၇ ခုနွစ္ ပဥၥမ လေလာက္တြင္ သခင္ေယရႈခရစ္သည္နွစ္ျခင္းခံေတာ္မူ
သည္။ဤနွစ္သည္ေရာမဘုရင္ တိေဗရိ ၊ကဲသာနန္းစံ ၁၅ နွစ္တြင္ျဖစ္သည္။
၁၇။ သီတင္း၇၀ ထဲက က်န္ေနေသာ တစ္သီတင္းအလယ္၌ ဘာျဖစ္ေစသနည္း။
တစ္သီတင္းတြင္ လူအမ်ားတို့နွင့္ ပ႗ိညာဥ္ဖြဲ့ ျခင္းရွိ၍ ထိုသီတင္းတစ္၀က္တြင္ ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္းနွင့္ဆပ္ကပ္
ျခင္းကို ပေပ်ာက္ေစလိမ့္မည္။ရြံရွာဖြယ္ေသာအရာ၏၊အထြက္အေပၚသို့ ဖ်က္ဆီးေသာသူသည္စီရင္ဆံုး
ျဖတ္ေသာသုတ္သင္ပယ္ရွင္းျခင္းသည္ပ်က္စီးအပ္ေသာသူတို့ကို မလႊမ္းမိုးမီတိုင္ေအာင္ထိုသို့ျဖစ္လိမ့္မည္
ဟုၾကားေျပာ၏။ ဒံေယလအနာဂတၱိက်မ္း ၉း၂၇။
မွတ္ခ်က္။ ။ ၆၉ သီတင္းအလြန္ခရစ္ေတာ္သည္အေသသတ္ျခင္းခံ၍ (ငယ္ ၂၆) ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္းနွင့္ ဆပ္
ကပ္ျခင္းကိုပေပ်ာက္ေစသည္။(ငယ္၂၇) ဤ အခ်က္သည္ ခရစ္ေတာ္အေသခံျခင္းအေၾကာင္းအနာဂတ္ျဖင့္
ေဖာ္ျပ၍သီတင္းတ၀က္ျဖစ္သည္။၆၉ သီတင္းသည္ခရစ္သကၠရာဇ္ ၂၇ အဂၤလိပ္ ၈-၉ လတြင္ ျပည့္၍၊
(သီတင္း၀က္ ) သံုးနွစ္ခြဲသည္ထိုသကၠရာဇ္ ၂၇ ခု၊၈-၉ လ နွင့္ေပါင္းလိုက္ေသာ္ သကၠရာဇ္ ၃၁ ခု ၊၂-၃
လသို့ေရာက္ေစသည္။သံုးနွစ္ခြဲပါတ္လံုးအမႈေတာ္ကိုေဆာင္ရြက္ျပီးသည့္ေနာက္ ခရစ္ေတာ္သည္ ထိုသကၠ
ရာဇ္ ၃၁ခု၊၂-၃ လတြင္ လက္၀ါးကပ္တိုင္ေပၚတြင္ အေသသတ္ျခင္းခံေတာ္မူသည္။
၁၈။ ေနာက္ဆံုးတစ္သီတင္းတြင္ ဘာလုပ္ေတာ္မူသနည္း။
(တစ္သီတင္းတြင္ လူအမ်ားတို့နွင့္ပဋိညာဥ္ဖြဲ့သည္) ဒံေယလအနာဂတၱိက်မ္း ၉း၂၇။
မွတ္ခ်က္။ ။ ယုဒလူတို့ကိုမိမိပိုင္ထိုက္ေတာ္မူေသာ အမ်ိဳးျဖစ္ေစဖို့ ပဋိညာဥ္ေတာ္သည္ သီတင္း၇၀ တြင္
ေနာက္ဆံုးသီတင္းအဆံုး၌ ကုန္ဆံုးသည္။၆၉ သီတင္းသည္ခရစ္သကၠရာဇ္၂၇ ခုနွစ္တြင္ကုန္ဆံုး၍(တစ္
သီတင္း) ခုနွစ္ နွင့္ေပါင္းလိုက္ေသာ္ သကၠရာဇ္ ၃၄ ခုနွစ္ျဖစ္ေလသည္။ခရစ္ေတာ္သည္ ယုဒ လူမ်ိဳးအား
သံုးနွစ္ခြဲပါတ္လံုး၊မိမိအမႈေတာ္ေဆာင္ရြက္ျခင္းအားျဖင့္ ပဋိညာဥ္ဖြဲ့သည္။က်န္သံုးနွစ္ခြဲ မွာ၊( သခင္ဘုရား
ေဟာေတာ္မူ၍ ေဒသနာစကားေတာ္ကိုၾကားရေသာသူတို့) (ေဟျဗဲ ၂း၃-၄) သည္ ပဋိညာဥ္ဖဲြ့ ၾက၏။
သကၠရာဇ္ ၃၄ ခုနွစ္တြင္ ဘုရားသခင္သည္ တစ္ပါးအမ်ိဳးသားတို့အားလည္း၊ကယ္တင္ျခင္းရဖို့ရန္ အခြင့္
ကိုေပးေၾကာင္း မ်ာဒစြာေသာအေၾကာင္းနွင့္ျပသည္မွာ သေတဖန္ကိုသတ္၍ တစ္ပါးအမ်ိဳးသားတို့အဖို ့
ျဖစ္ေသာေပါလုသည္ သခင္ဘုရားဖက္သို့ေျပာင္းလဲသည္။ဘုရားသခင္အမိန့္ေတာ္အတိုင္း ေပတရုသည္
ေကာေနလိအိမ္သို့သြား၍အိမ္သူအိမ္သားအေပါင္းတို့အား အသက္လမ္းကိုေဟာေျပာ၏။ဖိလိပၸဳသည္ ရွမာ
ရိလူတို့အား တရားေဟာသည္။ဤအခ်ိန္မွစ၍ ယုဒလူတို့သည္ သမၼာတရားကိုျငင္းပါယ္ေသာအခါ တမန္
ေတာ္တို့သည္ခ်က္ျခင္းမ်က္နွာလႊဲ၍ တစ္ပါးအမ်ိဳးသားတို့ဆီသို့ လွည့္ၾက၏။တမန္ေတာ္ ၀တၳဳ၁၃း၄၆။
ယုဒလူမ်ိဳးအဖို ့ဆံုးျဖတ္ေသာအခ်ိန္သည္ ကုန္ဆံုး၍၊ ဒံေယလ ၉ တြင္ အနာဂတၱိစကားေတာ္သည္ျပည့္
စံုေလ၏။
၁၉။ ရက္ေပါင္း ၂၃၀၀ သည္ ဘယ္သကၠရာဇ္ထိေအာင္ေရာက္သနည္း။
အေျဖ။ ။အထက္ကျပလာသည္အတိုင္း သီတင္း၇၀ ( ႏွစ္ေပါင္း ၄၉၀ ) သည္ ခရစ္ေတာ္သကၠရာဇ္ ၃၄
နွစ္တြင္ ေရာက္သည္။နွစ္ေပါင္း၂၃၀၀ မွ နွစ္ေပါင္း ၄၉၀ ႏႈတ္ေသာ္ ၊၁၈၁၀ နွစ္မွ်က်န္သည္။၁၈၁၀ နွစ္မ်ား
သည္ ခရစ္သကၠရာဇ္ ၃၄ ခုနွစ္ေပါင္းလိုက္ေသာ္ ၁၈၄၄ ခုနွစ္သို ့ေရာက္၍ ၎းနွစ္၌ သန့္၇ွင္းရာ ဌာနကို
ေဆးေၾကာသုတ္သင္သည္ ။ ဒံေယလအနာဂတၱိက်မ္း ၈း၁၄။
သန့္ရွင္းရာ ဌာန ေဆးေၾကားသုတ္သင္ျခင္းကို နားလည္ဖို့ရန္ သန့္ရွင္းရာ ဌာနနွင့္ ၀တ္ျပဳျခင္းအေၾကာင္း
ကို ၾကည့္ပါ။

ခရစ္ေတာ္၏ တမန္ျဖစ္ေယာင္ေဆာင္၍ လွည့္ျဖားတတ္ေသာ အမႈေစာင့္ျဖစ္ၾက၏

The Ten Commandments Today the Decalogue is being forcibly removed from schools, government institutions and other public places. Havi...